Dark Funeral - The Secrets of the Black Arts (1996)

Zweden
Label: TBA

1. The Dark Age Has Arrived (0:16)
  2. The Secrets of the Black Arts (3:42)
  3. My Dark Desires (3:47)
  4. The Dawn No More Rises (3:59)
  5. When Angels Forever Die (4:07)
  6. The Fire Eternal (3:55)
  7. Satan's Mayhem (4:54)
  8. Shadows over Transylvania (3:41)
  9. Bloodfrozen (4:20)
  10. Satanic Blood (2:12)
  11. Dark Are the Paths to Eternity (8:31)
avatar van Eddie
Een van de beste extreme albums die ik ken, zo extreem kwaadaardig worde ze tegenwoordig niet meer gemaakt. Nummers als 'My Dark Desires' & 'The Dark Age Has Arived' maken deze klassieker tot verplichte koste voor elke zwarte ziel op deze aarde. En verplichte kost voor de zondag ochtend wanneer je weer door een of andere Jehova uit je nest gebeld word.

Dionysos
Eddie schreef:

zo extreem kwaadaardig worde ze tegenwoordig niet meer gemaakt.

Oh
jawel
hoor!

avatar van Eddie
Ziet er wel bruut uit, hoewel ik tegenwoordig en beetje klaar begin te worden met het hele extreme gengre, sta ik nog altijd open voor zoektocht naar de meeste harde bruute en xtreme metal plaat ooit gemaakt, ik ga eens kijken of ik hem kan vinden.

Dionysos
Hmm, ik weet niet zeker of je dan muzikaal gezien aan je trekken komt met bovenstaande tips (Funeral Mist hakt er in ieder geval wel genadeloos in), maar thematisch en sferisch gezien moeten ze toch wel in de buurt komen van jouw wensen. Het is in ieder geval niet de puberale versie van extreme kwaadaardigheid die Dark Funeral hanteert, dus dat scheelt in ieder geval .

Wat Dark Funeral betreft: De eerste de beste cd. Zeer bruut zeker voor die tijd. Een geweldige Blackmetal cd!

Charles Manson
Zo dan!
Dit klinkt goed zeg!
Heb de CD nu nog niet in zijn geheel geluisterd (heb wel lekker nummer 1 al 4 keer herhaald ) maar ik geloof dat een nieuwe favoriet voor me is opgestaan.
Coole shit zeg, dat Dark Funeral.

Die zanger lijkt bij vlagen Phil Anselmo wel (which is GOOD!!!!)

Charles Manson schreef:
Die zanger lijkt bij vlagen Phil Anselmo wel (which is GOOD!!!!)

Hmm vreemde vergelijking, phill anselmo is wel de laatste aan wie ik denk bij het horen van Dark Funeral.

Charles Manson
luister dan toch nog maar eens aandachtiger en objectief:

het hoge gekrijs ten tijde van bijv. The Great Southern Trendkill en de zang op deze cd komen soms heel erg dicht bij elkaar in de buurt.
(dat het muzikaal verder ver van elkaar af staat snap ik natuurlijk ook wel)

max en joep
Wat blijft met name nr. 1 toch een klapper he!

max en joep
max en joep schreef:
Wat blijft met name nr. 1 toch een klapper he!

en dan bedoel ik natuurlijk nr. 2, dat spreekt voor zich

Hunter
Dit klinkt echt heel goed!

avatar van Kos
Kos
Dionysos schreef:

Oh
jawel
hoor!

Dank voor de tip.

bennerd
Vooral die Funeral Mist is het checken waard, Kos.

avatar van Edwynn
Ja, die en die Deathspell Omega is het checken ook meer dan ooit waard.

Watain kan op dezelfde berg als Dark Funeral; Blek metol voor puistenpubers die een keer opstandig willen zijn.

Geweldig klassieke Black metal uit Zweden wat kunnen deze gasten muziek maken beter dan die muziek die er op radio gedraaid wordt