Madness - Oui Oui Si Si Ja Ja Da Da (2012)

Pop / Ska
Label: Lucky Seven

1. My Girl 2 (2:51)
  2. Never Knew Your Name (3:28)
  3. La Luna (3:38)
  4. How Can I Tell You? (3:18)
  5. Kitchen Floor (3:21)
  6. Misery (3:16)
  7. Leon (4:48)
  8. Circus Freaks (3:15)
  9. So Alive (2:58)
  10. Small World (3:46)
  11. Death of a Rude Boy (3:50)
  12. Powder Blue (3:47)
  13. Black and Blue (3:01)
  14. My Girl 2 [Clive Langer and Charlie Andrew Mix] (3:01)
avatar van devel-hunt
Een nieuwe Madness, één van de leukste Britse bands ooit, vooral live. Ben een beetje nieuwsgierig. Verkopen zal deze plaat wel, de band heeft nog steeds een grote aanhang.
Ik ga ze het laatste weekend van deze maand live zien, en dat is me nog nooit tegengevallen.

avatar van ricardo
devel-hunt schreef:

Heb je ze al gezien aan het eind van deze maand dan?

Jij bent een bijzonder iemand, ik ken echt niemand die al eens in de toekomst geleefd heeft.

avatar van devel-hunt
Dan heb je er nu een ontmoet

avatar van vincentcorjanus
Ik heb al een voorproefje gehoord, klinkt weer erg lekker!

avatar van erwinz
Nieuwe Madness. Ik was na de vorige plaat wel nieuwsgierig en ik moet zeggen dat ie niet tegen valt. Hier en daar wordt gesuggereerd dat Madness totaal anders klinkt dan op haar vorige platen, maar dat valt gelukkig wel mee.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Madness - Oui, Oui, Si, Si, Ja, Ja, Da, Da - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

Inderdaad weer het herkenbare Madness, niks mis mee, al vind ik hun vorige "Liberty of Norton Folgate" iets genietbaarder, deze wipt iets te veel van hak op de tak, maar dat is persoonlijk, voor de rest een heerlijke plaat. Maar eigenlijk moet je deze band live meemaken, en dat heb ik ook gedaan afgelopen concert in de HMH. Ik stond bijna vooraan, en dat merk je, vooral bij de wat flitsendere nummers, iedereen werd door elkaar geklutst van de feestvreugde, en zo hoort het ook. Geweldige sfeermakers deze Londonse gasten, die wil ik beslist weer een keer live meemaken,.een aanrader voor mensen die van Ska en feestvreugde houden. Ze zijn qua leeftijd iets ouder qua gedrag nog steeds niets en dat is zeer positief bedoeld.

avatar van Madjack71
Madness, das toch dat bandje die zo verankerd was in de (begin)jaren tachtig? Maar na de wederopstanding in 1999, komen ze toch met enige regelmaat met een nieuw album. Dit JaJA DaDa is de 1ste die ik daarvan beluister en hij valt mij niet tegen. Ze weten toch nog wel de juiste Madnesssfeer te houden, zonder te geforceerd anno nu te willen klinken. Dit resulteerd in de typische gekkigheid die Madness toen ook kenmerkte, maar ook wel een aantal pakkende skapop nummers. Eenzelfde impact als wat ze toen maakten, zullen ze denk ik niet meer maken op dit huidige -verzadigde- muziekpodium.

De laatste twee albums zijn muzikaal erg goed, meer variatie dan vroeger, al stonden daar meer hitgevoelige nummers op.

avatar van Lontanovicolo
Hun vorige "Liberty of Norton Folgate" vond ik fantastisch dus ik had hoge verwachtingen maar helaas komt "Oui Oui Si Si Ja Ja Da Da" niet eens in de buurt.
Jammer...

avatar van E-Clect-Eddy
Toen dit album op de luisterpaal stond dacht ik nog 'die ga ik binnenkort eens luisteren', dat is ondertussen ruim 2 jaar geleden. Nu dan eindelijk eens de tijd genomen. Bands als The Specials, The Selecter en Madness vind ik geweldig en telkens als ik ze hoor dan denk ik 'waarom luister ik hier niet vaker naar?' Het antwoord is eenvoudig ze zijn 70s & 80s bands die toen geweldig muziek maakte en toen boven in de top 40 stonden en sindsdien nog maar zelden iets (goeds) uitbrengen. Dat wil zeggen iets uitbrengen dat ik graag heel veel naar wil luisteren.

Na de eerste luisterbeurt was er natuurlijk de teleurstelling dat dit niet zo'n sprankelend album is als uit hun bloeiperiode. Maar de heren weten nog steeds kwaliteit te produceren dus toch net aan 3,5 sterren gegeven. Het tempo is iets trager dan toen alhoewel ze toen ook niet echt uptempo nummers speelden ze klonken alleen meer spannend. Alhoewel een paar jaar terug op een festival was het nog steeds een feestje. Er zit (nog) meer zelfreflectie in de nummers en dat levert toch steeds fijne nummers op al zijn die niet zo poppy / hitgevoelig. Nu bij de 4e luisterbeurt ben ik wel blij met dit album alhoewel die waarschijnlijk geen 10 luisterbeurten gaat halen. Denk wel dat ik er 4 sterren van ga maken omdat het album als geheel geslaagd is. Er zijn maar een paar nummers die voor mijn iets boven het gemiddelde uit komen: 'Small World', 'Death of a Rude Boy', 'How Can I Tell You' en 'Never Knew Your Name'. Er zit ook een fijne kleine solo in 'Kitchen Floor'.

JA JA Madness in de 10s is zo gek nog niet.