Jonny L - I'm Leavin' (1995)

Dance
Label: XL

1. I'm Leavin' [Lost Radio Version] (4:14)
  2. Sam (6:30)
  3. More Life (5:12)
  4. I Want You (7:55)
avatar van RogerV
Jonny slaat hier de weg van drum n' bass in. En dat doet hij niet onverdienstelijk. Na raveknallers als Hurt u so en Make me work weet hij het niveau van zijn sound veel verder te verdiepen en zijn productie te perfectioneren. Daarbij maakt hij ook gebruik van een buitengewoon mooie schat aan geluiden en samples.

De titeltrack heeft die heerlijke 90's club/ravefeeling met vrouwelijke Afgewisseld met timestretch vocals, die toen nog erg vernieuwend waren.

Bij Sam horen we voor het eerst de sound die Jonny's hoogtepunten zou maken. Melodieus, atmosferisch en met volle heldere geluiden.

More life is lekker donker en rauw

I want you is ook alweer een hoogtepunt. Hij maakt gebruik van het geluidje dat we uit houseplaten als Robin S. - Show me love en Nightcrawlers - Push the feeling on. Dat met een geniaal verwerkte sample. De track gaat ook mooie een tweede helft in.

Niets dan goeds op deze EP. Samen met Sawtooth het beste wat deze ondergewaardeerde man heeft geproduceerd.