Linton Kwesi Johnson - Tings An' Times (1991)

Reggae
Label: Munich

1. Story (5:22)
  2. Sense Outta Nansense (5:03)
  3. Tings An' Times (6:34)
  4. Mi Revalueshanary Fren (5:22)
  5. Di Good Life (5:34)
  6. Di Anfinished Revalueshan (5:36)
  7. Dubbing for Life (4:00)
Aap
De overstuurde viool in 'Story' kan ik zeer waarderen.
Voor mij is dit Reggae+.

avatar van Timmie
Mi Revalueshanary Fren . Grappige track.

kistenkuif
Heerlijk monter radicaal links en uiterst swingend uptempo album met per track lekkere solo's op sax, elektrisch viool, gitaar, trombone en accordeon. Jazzy stuff voor zonnige dagen. Andere koek dan zijn eerste drie onvolprezen maar wel wat slomere platen.

Kalamitsi
LKJ is een dichter op muziek. Als je meer over hem wil weten raadplege men de bekende bronnen. Zijn vroeger werk kenmerkt zich door relaxte reggae met fijne dub en strijdbare teksten. De uitmuntende dubbelcompilatie Independant Intavenshan (1998) biedt een overzicht van die periode. Dit album is een ander verhaal. Je zou het zijn feestplaat kunnen noemen. Wellicht zelfs een kleine buiging naar de commercie. De kritische teksten zijn gebleven maar muzikaal kun je spreken van een stijlbreuk. Vrolijke en dansbare reggae waarbij ik niet stil kan blijven zitten. Gevarieerd met instrumentaal een rits solisten. En de hem vertrouwde bassist Dennis Bovell. Die houdt het zaakje op de rails. Voor zover ik me kan herinneren konden zijn hardcore fans het gebodene niet echt waarderen. Ik wel. Te beluisteren op joetoep.