Abdominal and The Obliques - Sitting Music (2012)

Canada
Label: Pinwheel

1. Inoutro (1:43)
  2. Broken (4:03)
  3. Sock Hop (4:37)
  4. Don't Get It Twisted (Part 1) (1:27)
  5. Courage (5:21)

met My Mom

6. Breathe Deep (3:15)
  7. A Brief History of the Chicken Wing (4:01)
  8. Balance Both (3:25)

met Chali 2na

9. Words (2:56)
  10. Don't Get It Twisted (Part 2) (1:29)
  11. Hot Cross Buns (3:41)
  12. Utkatasana (3:25)
avatar van Osiris Apis
Is dit Abdominal van DJ Format?

avatar van He$$el_01
Geen idee. Het klinkt wel lekker in ieder geval. De rapper heeft een rustige flow en een lage stem, en de samenwerking met Chali 2na is daarom ook leuk omdat ze redelijk op elkaar lijken. De beats zijn lekker rustig met voornamelijk live instrumenten.

avatar van Rhythm & Poetry
Dit is inderdaad de Abdominal. Op akoestische instrumentaties. Idee is leuk. Uitwerking wel aardig. Abdominal hoor ik toch liever op wat snelle, ouderwetse beats. Nu komt hij soms een beetje als een saaie dakduif over. Leuk dat zijn moeder kan rappen. Tekstueel is het niet sterk. Wat mij betreft zijn er een hoop rappers die op dergelijke akoestische instrumentaties veel beter tot hun recht komen. Je gaat al snel vergelijken. Slug bijvoorbeeld. Insight zie ik het ook nog wel doen.

avatar van He$$el_01
Tekstueel vind ik dit op zich nog wel redelijk. Abdominal komt af en toe scherp uit de hoek. Ook heeft hij, zoals ik al eerder heb gezegd, een aangenaam stemgeluid en een lekkere rustige flow. De beats zijn ook rustig, misschien iets te rustig. Ondanks dat het album amper 40 minuten duurt wordt het toch al redelijk snel saai en eentonig. De samenwerking met Chali 2na is leuk, maar een aantal rappers of zangers die dit album wat pit hadden gegeven zouden niet misstaan.