Fair Warning - Fair Warning (1992)

Duitsland
Label: WEA

1. Longing for Love (3:51)
  2. When Love Fails (3:44)
  3. The Call of the Heart (4:15)
  4. Crazy (3:50)
  5. One Step Closer (4:00)
  6. Hang On (4:04)
  7. Out on the Run (3:55)
  8. Long Gone (4:41)
  9. The Eyes of Rock (3:48)
  10. Take a Look at the Future (3:56)
  11. The Heat of Emotion (3:04)
  12. Take Me Up (4:26)
avatar van BlauweVla
Dit in de kringen van de melodieuze rock alom geprezen debuut, heeft mij nog nooit echt weten te raken en dat zeg ik niet graag van deze bij mij toch wel favoriete band. Het klinkt wat oubollig zelfs, maar de band zelf heeft denk ik ook nog niet heel veel zelf te zeggen gehad over het geluid.
Helemaal niet slecht maar bij de opvolger "Rainmaker" begon het feest pas echt.

speedy66
De beste cd die ze ooit maakte. Een klassiekertje mi. Het geluid is nauw verwant met Zeno Roth die vergelijkbare rock maakte. Alles wat daarna volgde was min of meer een kopie van deze cd.
Het werd mi een herhalingsoefening. Niet slecht, maar je krijgt het idee steeds hetzelfde nummer te horen. Ook de wollige productie zat me dwars. In japan konden deze boys niet stuk (net als Harem Scarem) ,met als gevolg een oeverloze hoeveelheid dure Eptjes en singletjes, die daar uitkwamen. Je bleef bezig met aanschaffen. Dure tijden waren dat.

Soul doctor met Tommy Heart (zanger Fair Warning) lag meer in mijn straatje

avatar van BlauweVla
Zeno maakte met het "Zenology" (oorspronkelijk uit 1994) album pas vergelijkbare rock, hoewel dat album nog veel meer verwant is met het Fair Warning's "Rainmaker" (1995) album, ook vooral qua productie. Ik vind dit debuut echt te doorsnee, hierna vonden ze naar mijn mening pas echt een eigen geluid. Ik vind de band top tot en met het album "Four".

Ozric Spacefolk
Ik had me nooit zo verdiept in deze band.
Maar wat een te gekke band. Zitten echt dik in de Melodieuze Rock. Scheurende gitaren, hoge vocale, beukende ritmes. En echt elke song is een meebruller van jewelste.
Gek dat deze band zo onbekend is.