Goose - Control Control Control (2012)

Belgiƫ

5. Your Ways (4:17)
  6. Modern Times (3:08)
  7. Come on Strong (3:21)
  8. Fatal (4:16)
  9. Right in the Game (5:25)
  10. Rise and Fall (3:35)
  11. Synrise [Live at Pukkelpop 2012] (6:34)
avatar van CWTAB
Best benieuwd voor dit album, eerste single Real klinkt alvast ijzersterk, meer gitaar, terwijl titeltrack control meer een mix is van Synrise feat Bring It On

Raar dat Synrise (live at Pukkelpop) op deze plaat staat....

avatar van corn1holio1
Ow daar ben ik wel benieuwd naar. Goose was echt een BOM op Pukkelpop, zelden zo'n grote gore bezwete massa mensen gezien die volledig uit de bol gingen.

Ik vind ze trouwens nogal Depeche Mode achtig klinken, zowel bij Control als Real, maar dan wel beter. Zoals altijd zal het een redelijke cd zijn die vooral live goed uit de verf komt.

Nog een weekje afwachten!

avatar van JVT
JVT
Control en Real vind ik al geweldig! ben dus zeer benieuwd naar de rest.

avatar van corn1holio1
Hmm al een stem? Is ie al gelekt?

avatar van CWTAB
nee maar wel al te beluisteren op spotify....

avatar van CWTAB
hmmm heeft iemand hem al gekocht, zag hem deze middag staan maar synrise live staat precies niet op de tracklist, maybe hidden track of fout?

avatar van Leander1991
zware besparingen in het albumdesign

avatar van CWTAB
inderdaad, qua artwork niet slecht, maar geen booklet, ook al geen Synrise live op pukkelpop op de fysieke cd release... jammer, sterke cd met enkele tragere nummers die ietwat de vaart eruit halen voor mij

avatar van corn1holio1
Tja Synrise op pukkelpop daar had je gewoon bij moeten zijn natuurlijk
Staat nog steeds in mijn top 3 van afgelopen festivalzomer!

In februari de AB gaan afbreken!

avatar van IllumSphere
Goose is live inderdaad sterk, maar hun studiomateriaal weet me amper te boeien en vind ik verre van sterk. Ik heb vandaag de CD van een vriend gekregen en zal deze week hem eens beluisteren. Ik heb wel al een aantal nummers gehoord en daardoor ben ik bang dat ik dit verre van geweldig zal vinden.

avatar van IllumSphere
Het mag dan wel geen hoogstaande muziek zijn, aanstekelijk is het wel. Vooral na het middenstuk knalt de muziek heel erg. Of het ook zo zal blijven weet ik niet, maar de eerste luisterbeurten hebben me zeker kunnen vermaken.

avatar van IllumSphere
Deze plaat werd een beetje ondergesneeuwd door al die platen die in de tussentijd uitkwamen, maar nu heb ik genoeg gehoord om er een score op te plakken. Live blijft deze band uiteraard geweldig, maar ze hebben deze keer ook een boeiende plaat gemaakt. Uiteraard is dit geen hoogstaande muziek, maar dat betekent niet dat het daarom slecht zou zijn. Nu is het wel direct duidelijk bij het beluisteren dat dit gemaakt werd om live de bom te doen ontploffen en is dit geen plaat om bij wijze van spreken iedere dag te draaien, maar dat verhindert de pret niet bij het effectief beluisteren. Of dit nu op Rock Werchter is, thuis in de zetel of op de bus naar of van school, dat maakt weinig uit. De plaat kent wel zijn downs en dat is ironisch (als je mijn vorige berichten leest) meestal in het middenstuk, maar door het sterke begin merk je daar eigenlijk weinig van. Balthazar heeft bewezen dat Kortrijk ook een stad is met talent in huis, maar als we even geen appelen met peren vergelijken dan kan ik zeker zeggen dat Goose daar ook bijhoort.