IQ - The Archive Collection - IQ20 (2003)

Label: Giant Electric Pea

1. Intro (3:56)
  2. Awake and Nervous (8:32)
  3. The Thousand Days / The Magic Roundabout (9:18)
  4. The Wrong Side of Weird (13:02)
  5. State of Mine / Leap of Faith / Came Down (10:46)
  6. Erosion (7:17)
  7. The Seventh House (14:56)
  8. The Narrow Margin (Middle Section) (6:05)
  9. Just Changing Hands (6:45)
  10. Guiding Light (10:28)
  11. The Last Human Gateway (22:08)
  12. Subterranea (7:43)
Ozric Spacefolk
Liveopnamen uit 2002, door de band zelf uitgekozen.

avatar van Brunniepoo
Geen idee wat je precies met dat laatste bedoelt, volgens mij wordt alles door de band zelf gekozen, geen idee wie het anders zou moeten doen.

Platenlabels?

Rare liveplaten, waar de band niet achter staat?

avatar van Brunniepoo
En hoe is dat van toepassing op IQ, die bijvoorbeeld al jaren hun eigen label hebben? Zo'n bijzin leidt alleen maar tot de misvatting dat er veel tegen de zin van de band in wordt uitgebracht en dat is helemaal niet het geval.

Ozric Spacefolk
Er is in de beginperiode van de band, zeker 2 platen uitgebracht wat de band niet wilde.

Slecht klinkende bootlegs.

Ozric Spacefolk
Ik vind overigens dat je heel negatief op me reageert.

Als ik een plaat toevoeg, is het eerste wat ik doen een recensie schrijven of wat info geven.

Op die wijze, snappen andere users, wat een plaat brengt.

avatar van Brunniepoo
Opgenomen in de Colos-Saal in Aschaffenburg, Duitsland, op 16 februari 2002 tijdens de IQ20-tour.

Van dezelfde tour is ook een dvd (IQ20 The twentieth anniversary show) verkrijgbaar van een concert van twee maanden eerder. De setlists verschillen niet zo heel veel maar het geluid van die dvd is wel beter dan die van deze cd. Niet zo vreemd overigens want dit album is een door de band uitgebrachte bootleg uit eigen collectie (zo noemen ze het zelf althans) en de dvd gewoon een professionele uitgave.

Dit album vormt onderdeel van de Archive Collection-serie waar inmiddels vijf delen van zijn verschenen, niet allemaal even makkelijk verkrijgbaar helaas.