The Tea Party - Live from Australia (2012)

Canada
Label: Eternal

1. The River (9:30)
  2. The Bazaar (6:40)
  3. Lullaby (5:46)
  4. Psychopomp (6:50)
  5. Correspondences (8:18)
  6. The Messenger (5:05)
  7. Fire in the Head (5:14)
  8. The Badger (4:42)
  9. Shadows on the Mountainside (4:31)
  10. Sun Going Down (11:13)
  11. Halcyon Days (7:20)
  12. Save Me (11:32)
  13. Heaven Coming Down (4:45)
  14. Release (6:17)
  15. Temptation (5:33)
  16. Winter Solstice (2:03)
  17. Sister Awake (8:22)
avatar van Thenop
Deze live registratie is het eerste teken van leven in 7 jaar. Wat een prachtig document is dit! Het enige ontsierende zijn de fades tussen de tracks, maar aangezien dit een bloemlezing uit meerdere shows dit jaar in Australie is, is het wel begrijpelijk. We krijgen prachtige live uitveringen te horen van aloude Tea Party klassiekers. Ik vind het jammer dat er niet wat meer recenter werk opstaat (Lullaby van the Interzone Mantras is prachtig), maar ik denk dat als de mannen een nieuwe plaat maken en er een tour aan vast knopen dit wel weer goed gemaakt gaat worden. Tot die tijd is dit een fantastisch weerzien met oude vrienden.

avatar van clayhill
Prachtige live registratie. Maar eerste teken in 7 jaar ? Ik heb ook genoten van solo projecten en The Armada.

Rik H.
Eindelijk (of nog steeds) een band die acoestische nummers ook krachtig laat klinken en niet vervalt in folk-achtig geneuzel en gezeur zoals dat op dit moment de trend is.
Zit al jaren te wachten op een live CD van The Tea Party, maar die hoop leek in 2005 vervlogen toen het afgelopen leek te zijn. Maar deze pracht plaat maakt het wachten meer dan goed, alle drie de heren verkeren in top vorm!
Hopelijk komt er een nieuwe CD (daar schijnen ze wel mee bezig te zijn) met daar een tour aan vastgeknoopt, die dan ook nog even Nederland aandoet.

avatar van Joy4ever
Psychopomp

avatar van freakey
Joy4ever schreef:
Psychopomp

Maar 4 favorieten is op deze plaat wel echt te weinig....

Proggy
Selecteer 4 favoriete tracks schrijven ze dan ... laamenielache - dat is echt te weinig, dit zijn ALLEMAAL fovoriete tracks. Volgens de geruchten komt er dit jaar een nieuwe plaat.

avatar van Rinus
Dit is een zeer goed live document van dit toch wel zeer favoriete bandje van mij. Van het reunie concert in Australie. Gelukkig hebben ze hun meningsverschillen bijgelegd. Ze zijn ondertussen ook wat ouder en hopelijk wijzer geworden. De meeste nummers zijn ook nog eens even net iets anders dan de studiouitvoeringen, maar wel vaak iets kaler, omdat soms de "exotische" instrumenten er niet zijn. Maar de sfeer wordt bij elk nummer goed neergezet, en de kracht straalt er van af. Jeff's stem is bij tijd en wijle wat gruiziger dan op de studioalbums. In het najaar 2014 komt het nieuwe studioalbum uit. De single is al uit.