Andrew Ashong - Flowers (2012)

Soul / Electronic
Label: Sound Signature

1. Flowers (8:52)

met Theo Parrish

2. Take It Slow (7:07)
  3. The Way She Moves (8:00)
avatar van kemm
Snedige neosoul uitgesponnen tot warme dansgrooves. Alledrie op vrij verschillende wijze. De ene gaat al richting vintage house terwijl de ander met live instrumentatie hippe electronica benadert. Waarna de derde op een lopend akoestisch gitaartje de oneindigheid tegemoet loopt. Alles kan op z'n tijd gebeuren, niks geforceerd. Fascinerend eigenwijs zonder er veel woorden aan vuil te maken. Een bijna onopvallend bijzondere release, deze Flowers!

avatar van Angelo
Een interessante EP waarvan de nummers weliswaar drie verschillende uitstromingen kennen, maar desondanks weet Ashong duidelijk een eigen stempel op alle drie te drukken. In de 24 minuten dat de EP duurt, zit misschien iets te veel herhaling om er een hoge beoordeling aan te plakken. Bij Flowers gaat het wel goed zo, maar de andere twee nummers hadden óf ingekort mogen worden óf voorzien mogen worden van meer variatie. Niettemin een boeiende blauwdruk dat je sterk doet afvragen wat Ashong in de toekomst nog meer te bieden heeft! Hopelijk verblijdt hij ons volgend jaar met 'n album.

avatar van I-do-not-exist
Voor de liefhebbers van het eerste nummer met Theo Parrish:

Theo Parrish & Tony Allen (feat. Eska & Andrew Ashong) - Day Like This
YouTube - Theo Parrish & Tony Allen - Day like this

avatar van T.O.
Het titelnummer is fijn en heeft heerlijke drumpatronen, maar de andere tracks zijn me echt iets te zeurderig. Dan is het niet zo'n goed idee om daar een lange 'dance' versie van te maken.