DJ Shadow - Reconstructed (2012)

Alternatieve titel: The Best Of

Electronic / Hip-Hop
Label: Hip-O

1. Midnight in a Perfect World [Extended Vision] (9:48)
  2. High Noon (3:58)
  3. I've Been Trying (3:12)
  4. This Time (I'm Gonna Try It My Way) (3:03)
  5. You Can't Go Home Again [Radio Edit] * (4:42)
  6. Scale It Back [Single Edit] (3:40)

met Little Dragon

7. Listen (2:59)

met Terry Reid

8. Stem [Radio Edit] (3:27)
  9. Six Days (5:01)
  10. Won't You Be (3:36)
  11. Organ Donor [Extended Overhaul Re-Edit] (4:27)
  12. Lonely Soul [7" Version] (4:20)

met UNKLE en Richard Ashcroft

13. Blood on the Motorway (8:16)
  14. You Made It (2:45)

met Chris James

15. Redeemed (4:26)
  16. Dark Days (Main Theme) (4:29)
  17. Lost and Found (S.F.L.) * (10:06)
  18. Hindsight * (6:54)
  19. Building Steam with a Grain of Salt * (6:40)
  20. You Can't Go Home Again * (7:03)
  21. Skullfuckery * (4:51)

met The Heliocentrics

22. Hardcore [Instrumental] Hip-Hop [Butchered Edit] * (4:41)
  23. Divine Intervention * (5:17)

met Divine Styler

24. I Gotta Rokk * (6:29)
  25. Seein' Thangs * (3:39)

met David Banner

26. UNKLE - Rabbit in Your Headlights * (6:16)

met Thom Yorke

27. Dark Days (Main Theme) * (4:30)
totale tijdsduur: 1:07:27 (2:18:35)
avatar van shaadiq haynes
'The best of DJ Shadow'? Not quite...

avatar van Don Cappuccino
Een best of zonder Building Steam With A Grain Of Salt. Ja hoor!

avatar van Shelter
Bij lange na niet het beste werk....beetje jammer wel

avatar van jurado
Het beste werk van Dirk Jan Schaduw is toch gewoon Endtroducing?

avatar van kobe bryant fan
Geen Building Steam With A Grain Of Salt!

tuktak
Steam with a grain of salt staat op de special edition, dat is een dubbel cd. Deze tracklist betreft de meest uitgeklede enkele cd versie. Er is overigens ook nog een supersjieke limited (500st) box te koop voor 215euro, maar dan heb je er voor die prijs wel een handtekening van dj shadow bij

trollerige berichten verwijderd.

avatar van Shelter
Toch maar gekocht aangezien mijn Shadow Cd's in NL liggen en de winkels hier vol met troep liggen. Ja een keuze puur uit armoede, dan kan het alleen maar goed klinken zou je denken
Andere reden dat ik het kocht is omdat ik alleen de albums Endtraducing, Preemptive Strike, Private Press en de eerste UNKLE heb en er staan nog wat andere nummers op deze.
Ik begrijp nu meteen waarom dat zo is want de nieuwe nummers zijn duidelijk veel minder.
Midnight In A Perfect World blijft fantastisch zo ook Stem. Six Days is vet, Organ Donor, Lonely Soul, Blood On The Motorway. Aan de rest moet ik of nog wennen of het wordt een standaard skip moment. Vooral de nummers van het laatste werk doen me vrij weinig, die zag ik ook in de winkel liggen...thank God dat ik die niet gekocht heb ik twijfelde nog ff na goede recensies gelezen te hebben. Voor nu een magere 3*

Ponty Mython
Vreemd dat Lonely Soul er tussen staat, aangezien dit toch echt een UNKLE nummer is. Weliswaar met de medewerking van DJ Shadow, maar toch...

avatar van Shelter
UNKLE is 50% DJ Shadow in die tijd...dus lijkt me op zich niet zo heel vreemd.
Het is net zo goed zijn nummer als van DJ Lavelle.
Ik had het wel mooi gevonden als ook Bloodstain erop stond, had er wel tussen gepast.

Ponty Mython
Hmm ach ja, niet dat ik deze zal aanschaffen. Ik heb niet zoveel met Shadow. Toegegeven, zijn debuut Endtroducing... is een klassieker en The Private Press was ook nog wel om aan te horen, maar daarna is het flink bergafwaarts gegaan met meneer Davis. Daar waar de mannen van UNKLE zichzelf opnieuw hebben uitgevonden als rockband, is Shadow in de middelmatigheid blijven steken.

avatar van Shelter
Preemptive Strike is ook nog goed vind ik, daar staan wat mooie nummers op.
Maar eens dat na Private Press het vrij suf werd. Ik vind juist het eerste album van UNKLE wel ok maar de rest minder.
Ik denk dat ik dit album onder normale omstandigheden ook niet had gekocht hoor....

avatar van Shelter
Ive been trying en This Time zijn nu ook best ok, maar echt heel vet ook alweer niet.
Doordat het meer en deel toch ruim voldoende is, 3,5*.
Maar Endtraducing, Pre-emptive strike en private press zijn wel echt een stuk beter.
Dit is niet een verzamelaar die je koopt en je hebt 80% van het beste werk.

Yann Samsa
Voor een best of kan je toch gewoon z'n debuut kopen. De rest is matig toch slecht.

avatar van Shelter
pre emptive strike vind ik net zo goed als Endtroducing en op private press staat nog wel wat leuks, dus Endtroducing alleen dekt de lading niet

tuktak
Typefoutje aangepast en reacties erop verwijderd.

avatar van Marco dB
Deze heeft als enige dan wel Lost And Found (S.F.L.) in huis. Toch wel één van zijn toppers die niet op andere verzamelaars staat.