The Hollies - Write On (1976)

Label: Polydor

13. Star [Live] *
  14. My Island [Live] *
  15. Born to Run *
Pieter Paal
'Sweet country calling' is een aanstekelijk nummer.

Prima album. Vooral Write on en Love is the Thing zijn zeer verdienstelijke nummers. Op de geremasterde versie staat nog een mooie cover van Bruce Sprinsteen's Born tot Run. 4,0

avatar van nlkink
Dit album heb ik in de tachtiger jaren van een vriendinnetje gekregen die wist dat ik graag muziek van groepen uit de zestiger jaren hoorde. Helaas geldt bij The Hollies dat het dan ook vooral geldt voor hun muziek uit die periode.
Kort gezegd viel het album me behoorlijk tegen. Het klinkt in mijn oren allemaal erg vlak. Ik herkende de oude Hollies er niet in. Dat hoeft geen bezwaar te zijn. Je kunt natuurlijk de ontwikkeling van een groep volgen en de stilistische wijzigingen op waarde schatten en waarderen. Hier bleef de klik duidelijk uit. Toen mijn zus verhuisde heb ik haar een stapel LP's meegegeven, waaronder Write On.