Hooverphonic - With Orchestra Live (2012)

Alternatieve titel: Koningin Elisabethzaal 2012

Belgiƫ
Label: Sony

1. Battersea (2:26)
  2. One Two Three (4:04)
  3. Heartbroken (3:00)
  4. The Night Before (2:55)
  5. Club Montepulciano (3:21)
  6. The Last Thing I Need Is You (3:01)
  7. 2Wicky (4:18)
  8. Anger Never Dies (3:45)
  9. Unfinished Sympathy (3:12)
  10. Expedition Impossible (4:18)
  11. George's Cafe (4:06)
  12. Happiness (2:51)
  13. The World Is Mine (3:10)
  14. Jackie Cane (4:06)
  15. Mad About You (3:59)
  16. Sometimes (7:30)
  17. Vinegar & Salt (3:44)
  18. Eden (3:53)
  19. Renaissance Affair (3:49)
  20. La Horse (3:46)
  21. Danger Zone (3:32)
Gisterenavond gekocht in een doosje met de dvd. Briljant optreden. La Horse (cover van Serge Gainsbourg) past prachtig in de set. Hulde aan dirigent Cédric Murrath. Het enige wat je op het schijfje mist is de humor van Alex Callier en bij een enkel nummer de stem van Geike, alhoewel Noemie een waardig opvolgster is!
Voor de zuurpruimen: deze cd is niet overbodig omdat het een liveregistratie betreft met Battersea, Club Montepulciano en La Horse als extra tracks en natuurlijk het beeldmateriaal!

avatar van cddrive
klinkt best lekker weg...

Na meerdere luisterbeurten begin ik dit toch wel een geweldige registratie te vinden. Noémie begint stilaan haar draai te vinden bij Hooverphonic, al zal Geike toch (onvermijdelijk) altijd in mijn gedachten blijven. Ik begin stilaan de latere albums meer en meer te appreciëren (No More Sweet Music, The President Of... en zelfs The Night Before). Wie deze koopt, ga voor de cd+dvd versie die bij mij amper 1€ meer kostte in de winkel.

avatar van Darkzone
Dit is dus eigenlijk de dvd-versie van het live-album With Orchestra?

avatar van Darkzone
Ik heb nu dus ook de cd met dvd in huis en de 21 tracks hierboven zijn van de dvd. Daar doet MuMe toch niet aan?

Het is overigens een schitterend optreden. Het concept is zeker niet nieuw, maar het klinkt wel heel erg natuurlijk en ongedwongen en nergens geforceerd.
Zelfs als je maar een paar singles of een enkel album kent van onze Vlaamse vrienden, dan is het nogsteeds 90 minuten genieten.

Na Geike (imo de beste die Hooverphonic had) viel Noémie Wolfs me in het begin behoorlijk tegen. Niet echt stemvast in haar beginperiode, gelukkig is er daar op deze Live-cd niet veel meer van te merken. Ze doet het hier vrijwel evengoed als Geike destijds, het is bovendien een prachtige registratie waar een zekere sfeer van uitgaat. Mooi, heel mooi en zoals hierboven reeds geschreven zeker niet overbodig! Een mooie 4 die eerder tegen 4,5 aanhangt.
Intussen heeft ook Noémie Wolfs de groep verlaten en de nieuwe singel Badaboum is alvast een draak van formaat, foei Alex .