Nile - Black Seeds of Vengeance (2000)

Label: Relapse

1. Invocation of the Gate of Aat-Ankh-es-en-Amenti (0:43)
  2. Black Seeds of Vengeance (3:35)
  3. Defiling the Gates of Ishtar (3:38)
  4. The Black Flame (3:21)
  5. Libation Unto the Shades Who Lurk in the Shadows of the Temple of Anhur (1:22)
  6. Masturbating the War God (5:41)
  7. Multitude of Foes (2:09)
  8. Chapter for Transforming into a Snake (2:25)
  9. Nas Akhu Khan She en Asbiu (4:15)
  10. To Dream of Ur (9:07)
  11. The Nameless City of the Accursed (2:51)
  12. Khetti Satha Shemsu (3:32)
avatar van relentless
nile retegoed

DutchViking
Sterke plaat van Nile. Vooral het titelnummer en The Black Flame smaken naar meer Ik ben nog niet zo bekend met hun andere werk, maar daar ga ik dan maar eens achteraan.

avatar van sander.h
Dit is de enige Nile plaat die ik in mijn bezit heb, dus ik weet niet of de rest van hun platen vergelijkbaar is met deze.
Maar deze plaat heb ik in ieder geval nooit begrepen.

Ik vind een band als Death bijvoorbeeld geweldig, maar hier heb ik constant het idee alsof de fast forward blijft hangen.

Ik hoor voor mijn gevoel alleen maar ratelende drums, een grommende zanger, maar nauwelijks coole riffs. En okee, enkele prima sfeerelementen.

Juist op de momenten dat het tempo wat omlaag gaat (zoals bij het einde van het titelnummer) denk ik: hee! Maar zo vaak komt dat niet voor.

Zit niet anders op dan dit nog eens te proberen als ik boos ben.

avatar van HammerHead
sander.h schreef:
Maar deze plaat heb ik in ieder geval nooit begrepen.

Zit niet anders op dan dit nog eens te proberen als ik boos ben.

Ik zou zeggen probeer In Their Darkened Shrines of Annihilation of the Wicked eens, die zijn wat beter uitgebalanceerd.

bennerd
Ithyphallic nog meer, is ook iets toegankelijker.

avatar van sander.h
Okee, bedankt!

avatar van king_pin
Beste Nile album wat mij betreft, In Their Darkened Shrines had zeker een even hoog niveau maar kan dit album niet evenaren. Daarna vind ik t allemaal niet meer zo boeiend.

avatar van Supersid
Straffe kost dit, enorm onder de indruk!
Nile is toch wel een erg puike band...