Unida - Coping with the Urban Coyote (1999)

Label: Man's Ruin

5. If Only Two (5:17)
  6. Nervous (6:41)
  7. Dwarf It (2:33)
  8. You Wish (9:36)
  9. Red [Live 2013] * (4:27)
  10. Human Tornado [Live 2013] * (4:40)
  11. Nervous [Live 2013] * (6:31)
  12. Puppet Man [Live 2013] * (2:58)
  13. MFNO [Live 2013] * (2:52)
  14. Dwarf It [Live 2013] * (3:21)
  15. Black Woman [Live 2013] * (6:11)
avatar van Klumpie
Zo te zien een nog vrij onbekend album. Op zich jammer want dit is een verdomd lekker stonerock album. Waar Josh Homme en Nick Oliveri verder gingen met Queens of the Stone Age, zijn hier John Garcia en Scott Reeder verder gegaan met Unida.

En om heel eerlijk te zijn komt Unida dichter in de buurt van het Kyuss niveau dan Queens of the Stone Age. Omdat ik het album nog maar een aantal malen heb beluisterd zet ik hem voorlopig in op 4*, met kans op verhoging naar 4,5*.

Dus aan alle Kyuss fans, luisteren naar dit album.

avatar van Klumpie
Stem verhoogd naar 4,5*

avatar van jeroenman
Blij als een kindje dat op een schat stuit (huh?) heb het album op deze site gevonden en toen gekocht. Wat n ontzettende fijne post steener. 4 sterren.

avatar van cornucopia
Na Slo Burn komt John hiermee... Vette grooverock die goed in het oor ligt... Ik vond Slo Burn toch iets gaver... En Kyuss is natuurlijk niet eens te benaderen...

Ik heb trouwens ook nog een nr. 8 die heel gaaf is... "You Wish" en duurt 9:36... Dus...

miloz
Nee, ik vind dit geen goed album.
En weet je waarom?

Josh Homme maakte Kyuss. De gitarist hier kan niet veel extra's toevoegen behalve een paar lekkere groovende riffs. Dan kan Scott nog zo heerlijk bassen en Garcia blijven krijsen tot hij er dood bij neer valt.....de cd stijgt geen enkel moment tot grote hoogtes.
Heel middelmatig....

De plaat hierna El Coyote ken ik niet helemaal. Maar ook daar ben ik niet echt heel erg over te spreken. Ben blij dat Garcia nu weer een topband heeft gevonden. Hermano!

2,5 ster

anathema
Die gitarist voegt wellicht niet veel toe aan het gitaristenbal en technisch kan je beter naar een of andere prog-rock-metal-weetikveelwat-band luisteren, maar het geheel is fantastisch! Ook mij bekroop het gevoel dat ik op een 'schat' gestuit was. Kyuss vond ik geweldig, QOTSA daar een prima, puntiger variant op, maar dit is zompig, vet en rockt enorm.....If Only Two!!!

miloz
Moet je Slo Burn eens proberen. Dat is nog veel zompiger en vetter en rockt naar mijn mening echt zoals het moet!

anathema
Thx. Heb ik inmiddels op de kop getikt, maar blijf dit, hoewel standaard, toch wel erg vet vinden klinken.

avatar van edgarphoto
vet vet VET!
Damn wat een band, wat een muziek!!!
Zelfs na al die jaren luisteren nog steeds een topper!
De perfecte after-kyuss band.

garçia en reeder die hun vakmanschap voortzetten in deze prachtige cd.

ik kreeg kippenvel toen ik de eerste keer You Wish hoorde.
wat een uitbarsting ! Daar kan Mogwai nog wat van leren.

Dwarf It en Plastic \m/

The Deftone
Erg goed album. Het is zeker geen Kyuss nee, maar wat staan hier toch een aantal heerlijke nummers op.
Black Woman, Human Tornado, If Only Two; om kippenvel van te krijgen.
Op de momenten dat ik naar meer Kyuss verlang, is dit een heerlijke snack om m'n honger mee te stillen. Dat is zo nu en dan gewoon lekker en zeker ook nodig.

avatar van jeroenheinz
Een heerlijk waanzinnige stonerplaat. Het beukt net zoals bij Kyuss als de beesten! You wish een heerlijke psychedelische afsluiter

avatar van freakey
John Garcia rules. En hier verzuipt eens niet in de muzikale brij zoals bij veel Kyuss platen

avatar van Ducoz
Ik vind dit een goede plaat!
Zo als freaky al zegt verzuipt Garcia eens niet in de storm van gruis en zand!

Maar door de "betere" productie verzuipt juist het echte stoner geluid, vind ik! Het blijft uiteraard een goede, zware plaat.

Dik verdiende 4,5!
John Garcia rules!

avatar van Zwart
John Garcia rules! [/quote]

Zwart schreef:
John Garcia rules!

Aan je top tien te zien is van deze quote geen woord gelogen ! Heb je Slo Burn ook wel eens geluisterd ? [/quote]

Ik moet heel eerlijk zeggen van niet, ik download niets dus moet het doen met wat nog te koop is etc. Zo is nu de enige live CD van Hermano onderweg!

Maar deze moet ik inderdaad nog(slo burn)en ik zal niet rusten voor dat ik hem vind!!!!

Enig idee waar of bij welke online shop ze hem nog verkopen?

[quote]Ducoz schreef:

Op dit moment niet (zojuist gecheckt), maar houd Allthatisheavy.com eens in de gaten, die willen bij tijd en wijle nog wel eens stoner klassiekers in gelimiteerde oplages heruitgeven. Slo Burn hoort daar zeker bij!

NB. De Hermano live in W2 CD... i was there... en er bestaat ook nog een DVD met beelden van dit optreden.

By the way: Garcia Rules... maar dat wist je misschien al...

avatar van Zwart
Freaky, goed te horen, dat iemand met een in mijn ogen zeer brede smaak "Amusing the Amazing" als stoner klassieker bestempeld, en terecht natuurlijk !

On topic; hulde wederom aan Garcia, wat een stem, wat een sound, "Thorn" onlangs nog live gehoord in de melkweg, and "If Only Two" heeft me een speakertje in de auto gekost (wakkelde sowieso al).

Ozric Spacefolk
Beter dan QOTSA, minder dan Kyuss..

Goed gitaarspel, goede drum- en baspartijen en lekker zompige productie...

Garcia is lekker op dreef... Stoner maar ook wel fuzzrock, dit...

Ozric Spacefolk
Rest mij nog te zeggen, dat de gitarist van deze plaat (de onbekende Arthur Seay) echt wel goed speelt en soleert.... Ik vind Josh Homme echt veel minder goed...

Ducoz schreef:

Enig idee waar of bij welke online shop ze hem nog verkopen? [/quote]

Nu in heruitgave weer verkrijgbaar met extra live album, en ... zonder Plastic...

avatar van Ducoz
Hij stond laatst bij Plaatboef Rotterdam voor 7,50 in de bak, maar uit betrouwbare bron kan ik melden dat die weg is. Discogs misschien?

avatar van freakey
Discogs en wowhd verkrijgbaar, zowel op cd als vinyl...

avatar van freakey
Let op: de reissue versie mist het nummer Plastic: Unida - Coping With The Urban Coyote (CD, Album) at Discogs