Roc Marciano - Reloaded (2012)

Label: Decon

1. Tek to a Mack (4:41)
  2. Flash Gordon (2:51)
  3. Not Told (5:14)

met Ka en Knowledge Pirate

4. Pistolier (3:21)
  5. Thugs Prayer, Pt. 2 (1:36)
  6. 76 (4:33)

14.Emeralds [Produced The Arch Druids]
15. The Man [Produced by Roc Marciano]

Bron.

avatar van Rene1979
Dit wordt echt knallen kan niet mis gaan. Leuk dat Arch Druids ook nog een track meepakt.

avatar van Rene1979
Emeralds Weer ouderwets door Arch Druids.

Peru

avatar van Glaciers of Ice
Snippets zijn hier te beluisteren.

avatar van Rene1979
Begint weer hard! Hou wel van deze stijl.

keihard album.

Keihard album indeed! 2/3 keer beluisterd en hij groeit op me.....Marcberg was uitmuntend. Deze ook. Dacht dat Sean P. album of the year had, maar ga twijfelen. Wat een sfeer op dit album....

avatar van Rene1979
tot nu toe zeker album van het jaar.. Moet alleen nog even kijken welke er nog meer kanshebber zijn zometeen in de eindlijst.

Ik lees dat Roc ook nog een album samen met Arch Druids gaat maken:-) Ik vind deze stijl fantastisch. Soort elegante gangsterrap zo zou ik het omschrijven.

avatar van Silky & Smooth
Ik had hier meer van verwacht. Zowel qua rap als productioneel zit dit technisch prima in elkaar, maar ik wordt er verder niet warm of koud van. Waarschijnlijk is het niet mijn stijl, maar ik vind het allemaal wat tam. De producties vind grotendeels aan de saaie kant en Roc weet zelf ook niet mijn aandacht te trekken. Misschien een groeier, maar ik geef het weinig kans.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik vind dit toch meer van hetzelfde, en tegen het eind van dit album ben je in slaap gevallen. Mooi dat Roc Marciano de duistere hiphop uit de jaren '90 met een klein scheutje jazz kan waarderen, hij zal het toch echt wat boeiender, afwisselender moeten brengen. Aan de andere kant weet je op voorhand dat veelzijdigheid niet van de beste man verwacht moet worden. Maar wat is er mis met een groei doormaken? Dit klinkt niet direct anders dan Marcberg, sterker nog ik vind het zelfs nog wat tammer.

dit is niet het album van het jaar voor mij maar HET album van de laatste 5 jaar. 5 mics.

avatar van -marco-
Benieuwd naar geraakt door alle positieve berichten hier.

Maar op het eerste gehoor vind ik het allemaal wat rommelig overkomen en de stem van Roc ligt mij niet zo erg. Ga het allemaal nog een paar kansen geven, maar dit is my first impression

avatar van Kos
Kos
Rare MC.. lijkt een beetje MF Doom te imiteren hier of zo, maar dan minder.

Moet wel zeggen dat de producties vrij origineel zijn, wat ook betekent dat ze soms geslaagd, soms helemaal niet geslaagd zijn. Die 10CC sample is wel echt een enorme faal zeg, haha.

Probeert MF DOom te imiteren? Bijzonder stel oren heb je Kos!

avatar van -marco-
Not my piece of cake helaas

avatar van Rene1979
Roc heeft een heerlijke stem, geluid en flow. Niks aan deze man is MF Doom zeker niet als je bedenkt dat deze man al sinds de jaren 90 in de groep UN zat en toen ook al knalde.

avatar van He$$el_01
Ik vind dit wel erg lekker klinken hoor. Doet me soms meer aan Evidence denken trouwens, als we hem toch gaan vergelijken.

He$$el_01 schreef:

Hahaha, toevallig noem je die. Vond ik namelijk ook. Evidence heeft ook een ruk voice imo.

Snap de commotie dan ook niet zo met dit album. Beats zijn ook niet bijzonder.

Welke commotie? Haha. Ik denk dat er juist wordt " geslapen" op dit album. Min of meer idem voor zijn vorige plaat. Juist de beats maken dit een meesterwerkje voor mij. Begrijp ook goed dat het niet ieder z'n pakkie aan is; no offence. Heb vandaag ook Kendrick Lamar beluisterd en dat vind ik dus commotie om niks. Los daarvan denk ik dat 2012 voor liefhebbers van verschillende soorten hip hop een uitstekend jaar is!

avatar van Silky & Smooth
Hij bedoeld, denk ik, dat er een paar helemaal lyrisch zijn over dit album. Grappig dat anderen het weer zwak tot matig vinden. Geen middenweg mogelijk lijkt het wel bij dit album.

avatar van -marco-
Dat bedoelde ik idd Een middenweg is er idd evenmin. Ik dig de voice en stijl gewoon niet van Roc. Geld ook voor zijn eerste cd.

Daarin tegen is 2012 zeker een mooi hiphop jaar, voor ieder wat wils

avatar van thgryda
Ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij zijn eerste plaat. Roc Marciano is op zich een goeie mc en ook zijn beats zijn oké maar er zit zo weinig variatie in: allemaal van die duistere beats, hier en daar een leuke sample of een leuk melodietje maar het wordt nergens echt spannend...

avatar van Nr.4
houd echt van zijn stijl. Straatshit, toffe samples, vette stem en vooral weer heerlijke sfeer waarin alle tracks passen.

avatar van He$$el_01
Ik vind dit vet! Lekker donker, chille raps.

Thug's Prayer pt.2

Vind eigenlijk alleen de track die Q-Tip heeft geproduced wat minder. Rest is on fire

avatar van gweah
Janor, Rene1979, Nr. 4: ik dacht dat ik de enige was hier die deze man op waarde wist te schatten.

Ik ben nu halverwege eerste luisterbeurt. Ik ben hier nog enthousiaster over dan Marcberg (komt natuurlijk ook doordat het nieuw is en ik spastisch met brede grijns tussen mijn headphones geklemd zit).

Gvd wat is dit geniaal tot nu toe. Dat moment in Thugs Prayer Pt. 2 waar die oude beat (van het Marcberg album) erin komt.
Rest van de songtitels ben ik niet aan het bijhouden, het is een youtube filmpje met het hele album.
Mensenkinderen de volgende track is ook alweer geniaal.

Waar is deze shizzle op vinyl te verkrijgen?

avatar van gweah
Woooooh die track Nine Spray.....
Holy dirt dog.

gweah schreef:

Waar is deze shizzle op vinyl te verkrijgen?

Ik heb hem bij hhv.de besteld...

avatar van Nr.4
gweah schreef:

ja, dat moment op thugs prayer 2 is idd gruwelijk.

avatar van gweah
Luisterend in 2020 vind ik deze bij nader inzien wel Roc Marciano's masterpiece. Marcberg was dope maar hier vervolmaakt hij echt zijn eigen stijl. Als je in 2020 een album als Alfredo luistert, of iets willekeurigs van de mannen van Griselda, dan hoor ik wel een invloed van wat Marci hier doet.