Prefuse 73 - Vocal Studies + Uprock Narratives (2001)

Electronic / Hip-Hop
Label: Warp

1. Radio Attack (5:15)
  2. Nuno (3:00)
  3. Life / Death (3:22)

met Mikah 9

4. Smile in Your Face (2:29)
  5. Point to B (4:01)
  6. Five Minutes Away (3:14)
  7. Living Life (2:44)

met Rec Center

8. Eve of Dextruct (3:22)
  9. Last Light (3:40)

met Sam Prekop

10. Cliché Intro (1:49)
  11. Back in Time (2:09)
  12. Hot Winter's Day (2:12)
  13. Black List (3:51)

met Aesop Rock en MF DOOM

14. Untitled (1:24)

met Dose One

15. Afternoon Love-In (4:00)
  16. 7th Message (4:10)
avatar van T.O.
Lijkt me een interessant album.

M'n interesse voor muziek heeft pas kort geleden wat serieuzere vormen aangenomen, en ik ben nu voorzichtig de verschillende genres aan het verkennen... dit is eigenlijk één van de eerste hip-hopalbums die ik geluisterd heb.
Ik ben bij Prefuse uitgekomen via het Warp-label, dat ik al kende van Autechre, Plaid en nog wat namen. Niet zo verrassend dus dat op dit album de raps wat ondergeschikt zijn aan elektronische samples, maar dat ligt me wel. Eigenlijk vind ik de instrumentale nummers op Vocal Studies + Uprock Narratives ook de mooiste: luister vooral eens Radio Attack, Smile in Your Face en Five Minutes Away. Tussen de 16 tracks zitten overigens ook wel wat mindere nummers.
Jammer dat er nog maar weinig hip-hopliefhebbers naar Prefuse hebben geluisterd. Ik ben wel benieuwd wat zij er nu van vinden.

avatar van T.O.
Zijn productie op het album van Erlend Oye vind ik wel leuk, maar de solotracks die ik van hem ken een stuk minder.

Harco
Aesop Rock en MF Doom op een track is gewoon meesterlijk.

avatar van Osiris Apis
Ik vind Prefuse 73 geen aangename beats maken. Ik heb zijn werk best vaak geprobeerd te luisteren. Maar op dit album is het veel te hakkelig en stotterend. En de manier van zijn digitaal "scratchen" vind ik ook irritant.
Hoor ik nou in 'Nuno' een line van Nas? Ik kon het niet echt goed horen, want hij is zo'n kort fragment.

Five Minutes Away vind ik wel goed. Dit is ook rustiger en heeft wat weg van Four Tet's stijl.

2.5*

avatar van Shelter
Ik vind het een relaxed album met lekkere broken beats.
Beats zijn ook lekker vol en er zitten wat lekkere sampletjes in.
Niet echt een banger dit album, meer lekker rustig op de achtergrond als je ergens mee bezig bent....
3,5 *

avatar van Shelter
Hoe vaker je luistert hoe beter die wordt... eerste 2 nummers zijn echt king! Maar gewoon hele album is zeer relaxed om naar te luisteren... het was 3,5 en het stijgt naar bijna 4,5...wie weet in de toekomst

avatar van rien
Afternoon Love-In is echt zoooo lekker chill

avatar van Mindshifter
Het debuut en tegelijkertijd de beste van Prefuse; ongeevenaard sfeertje en hiphop hoe ik het wil hebben. *4.

avatar van Ernie
Zeer goede hiphop\chill/loungeplaat heerlijke beatjes en dito geluidjes in de tracks, als er al eens een mc voorbijkomt dient ie nog altijd meer het geheel dan dat ie zelf de show steelt. binnekort Live op once upon a festival hier in Belgie, Ernie is volledig vanvoor in het midden te vinden op dat moment