Cosmic Psychos - Self Totalled (1995)

Australiƫ
Label: Amphetamine Reptile

1. Bullet (3:41)
  2. Shot the Cat (3:52)
  3. The Man Who Drank Too Much (3:19)
  4. Bad Day (3:14)
  5. Thank Your Mother for the Rabbits (3:22)
  6. Neighbours (3:18)
  7. Psycho Sheila (3:14)
  8. Whip Me (4:19)
  9. Almost Home (2:53)
  10. Come On (3:53)
avatar van mayhemblik
De kattesolo in Shot the cat, wat een humor!!!

avatar van mayhemblik
Ze zouden een paar maanden terug komen spelen maar dat ging jammer genoeg niet door.
Zonde want ik had willen zeggen dat ze na al die jaren geen spat waren veranderd qua uiterlijk. (zie hoes )

avatar van frolunda
Dit vierde album van de Australische Punkrockers Cosmic psychos was,na het album Blokes you can trust (geweldige album titel overigens) hun tweede release op het noise-rock label Amphetamine Reptile en op één of andere manier hoor ik er dat toch wel een beetje aan af.De productie is wat minder gepolijst dan voorheen,iets wat op Self Totalled vooral tot uiting komt door het grovere en ronkende bas geluid.
Aan het eindresultaat doet dat gelukkig weinig af want het is ook deze keer weer een prima album geworden.Alleen over het wat flauwe Whip me ben ik wat minder enthousiast maar voor de rest beukt het weer als vanouds.Alleen het tempo ligt zo nu en dan wat lager.
En hoewel ik de lange uitgestrekte solo's van voormalig gitarist Peter "Dirty" Jones hier nog steeds wel een beetje mis laat zijn vervanger Robbie Watts hier horen dat hij de Psychos sound inmiddels ook voortreffelijk onder de knie heeft.Vooral op Psycho Sheila en Almost home excelleert hij middels twee geweldige gitaarpartijen/solo's.
En omdat de overige songs daar qua niveau nauwelijks onder zitten en ook alle andere componenten van het trio uit Melbourne hier weer aanwezig zijn; de vuige vocalen van bassist Ross Knight en het stampende drumwerk van Bill Walsh gaat ook Self Totalled weer op voor minimaal vier sterren.