Slim Thug - Already Platinum (2005)

Label: Star Trak

1. The Intro (2:24)
  2. Like a Boss (3:18)
  3. 3 Kings (4:50)

met Bun B en T.I.

4. Diamonds (3:13)
  5. Boyz 'N Blue (3:47)

met Boss Hogg Outlawz

6. I Ain't Heard of That [Remix] (3:49)

met Bun B

7. Click Clack (3:30)

met Pusha T

8. Everybody Loves a Pimp (4:19)

met Jazze Pha

9. Already Platinum (4:45)

met Pharrell

10. Ashy to Classy (3:35)
  11. The Interview (2:44)
  12. Playa You Don't Know (4:28)
  13. Miss Mary (4:26)
  14. Incredible Feelin' (4:35)

met Jazze Pha

15. This Is My Life (4:09)

met LeToya Luckett

16. Dedicate (4:33)
  17. Welcome to Houston * (4:22)
  18. I'll Show Ya * (4:45)

met Chris Ward en Killa Kyleon

19. Represent Gansta * (4:46)

met Killa Kyleon en Sir Daily

20. I Need A. . . * (4:18)

met Chris Ward en Killa Kyleon

21. Dope Man * (4:08)

met Killa Kyleon

22. 3 Kings (Chopped and Screwed) * (5:26)

met Bun B en T.I.

23. Like a Boss (Chopped and Screwed) * (3:46)
  24. I Ain't Heard of That (Chopped and Screwed) * (4:33)

met Bun B

totale tijdsduur: 1:02:25 (1:38:29)
avatar van Word_Play
Heerlijk album. Slim Thug laat zien waarom hij 'Tha Baws' is.

****.

avatar van T.O.
Dit is een Neptunes-vehikel zeker?

avatar van Conway Twitty
Da Bouws

avatar van Word_Play
Meer een bolide. Heerlijke productie van de 'tunes en Jazze Pha, dikke flow van Slim Thugga en ook nog eens dope lines. Mijn favoriete album van dit moment.

avatar van Conway Twitty
like a boss en the interview zijn erg goed click clack en playa you dont know ook wel

avatar van BoordAppel
De Neptunes leveren hier inderdaad goed werk. De eerste keer was ik er niet zo kapot van maar het wordt steeds beter (heb ik wel vaker bij The Neptunes). Ze geven het album ook een beetje die southern stijl mee, en dat past natuurlijk goed bij Slim Thug. Jazze Pha levert op zich ook wel goed werk af, al past zijn stijl niet zo bij Slim, eerder bij iemand als Cee-Lo.

Slim komt op zich ook wel vet maar een heel album is wat teveel van het goede, zijn flow is namelijk nogal beperkt en 16 nummers zijn dan ineens erg veel. Ook zou hij eens wat minder moeten roepen dat hij tha boss is. Kan misschien ooit nog wel een keer een halfje bij komen.

avatar van Word_Play
Ik vind zijn flow juist een van de dopeste Southern flows die er zijn. Ideaal ook voor Screw-style nummers als Already Platinum en Diamonds.

egt een vet album van de slim thugga zeker 4 sterren waard dirrty south gaat goed bun b chamillionaire ook erg goed die 2

dit is de eerste keer dat ik na een keer luisteren na een album direct verkocht ben;) daarom die 4,5

eazyfan
egt wel een sukkel Already Platinum?????heb wat opgezocht enzo en is nu 9Xgoud already platinum is iets als 50's eerste ofzo iets goeds nix crappig als dit.man dit is slegt.is dat niet die sukkel die op Check On It rapt???
man wat een loser egt wel dom als je dit goed vind.

Snowman
Eazyfan over smaak valt niet te twisten en zeker niet zonder argumenten.

Ik ken het hele album op een paar nummers na en ik het klinkt erg lekker.I switch time zones more than ho's switch clothes.

eazyfan schreef:
man wat een loser egt wel dom als je dit goed vind.

oordeel als je het album hebt gehoord en niet een wack R & B liedje loser

Relax
Eigenlijk klinkt dit toch erg goed.
Ook al is het South Side achtig, het klinkt erg lekker.
Die kerel heeft echt een zware stem, maar een goede laid back (ofzo) flow.
Tekst is goed genoeg voor het onderwerp.
Het gaat niet alleen maar over ik heb geld, maar alsnog gaat het er veel over.
3.5 (eerst had ik 3.0 gegeven).

1,0
alleen bij 3 King blijf ik wakker

Harco
Inderdaad, een goede zware stem met een lekkere laidback flow.

Heb een aantal nummers op random beluisterd, en de beats klonken erg goed. Zal zometeen het hele album even beluisteren.

In amerika heeft hij tog een poosje op 1 gestaan met dit album een week of 2 / 3

Pauper
Het is wel de top als het gaat om het genre dat hij vertegenwoordig. Hij staat met kop en schouders boven rivalen/collega's Mike Jones en Paul Wall die iets meer in de schijnwerpers komen. Toch echter niet helemaal mijn ding maar heb er in het begin wel van genoten, helaas van korte duur. 2*

A*V
Nummers van The Neptunes zijn chill man! Vooral 'Already Platinum', 'Dedicate' en 'I Aint Heard Of That. Neptuens roks

Relax schreef:
Eigenlijk klinkt dit toch erg goed.
Ook al is het South Side achtig, het klinkt erg lekker.
Die kerel heeft echt een zware stem, maar een goede laid back (ofzo) flow.
Tekst is goed genoeg voor het onderwerp.
Het gaat niet alleen maar over ik heb geld, maar alsnog gaat het er veel over.
3.5 (eerst had ik 3.0 gegeven).

In het forum van dirty south breek je dirty south af tot op het bot ( zodat het niet meer serieus te nemen is ) , terwijl je één van de dopste southern artists die juist die typische south-stijl hanteert wel apprecieert. .

avatar van MJ_DA_MAN
Je dateert dan ook een bericht uit mei.

ape
Vind deze album van Slim egt niet slegt voor een 1ste album je kan lekker lang achterover leunen en de nummers beluisteren . Vind zijn flow ook egt apart vooral die stem van hem heeft iets rust gevends. En de nummers click clack ,ashy to classy en Like a boss zijn egt wreed !!!!! Ik geef deze album een dikke 4 en dat is het zeker waard

Goed album, maar kan beter..verwacht veel van zijn aankomende album.!

avatar van P Jay
...je moet wel een enorm omhooggevallen pretentieuze loser zijn om je album zo te noemen!

avatar van psychonaatje
Nou, het verhaal erachter is dat hij inmiddels al zoveel eigengemaakte albums uit de achterbak van zijn auto had verkocht, dat hij eigenlijk al een platinum plaat had voordat dit album kwam. Tenminste, dat zegt 'ie zelf.

Dr.Greenthump
Zo'n soortgelijke anekdote gaat idd rond. Dacht zelf te hebben gelezen dat hij al een tijdje ''zaken'' had gedaan en daar de ene euro na de andere mee had verdient. Volgens mij zijn de man van The Diplomats toch ook crack dealers geweest?

mes-one
P Jay schreef:

Of een rapper.

rico-bballer
niet echt.

Dr.Greenthump
Het is nu toch duidelijk waar het vandaan komt

Harco
Harco schreef:
Inderdaad, een goede zware stem met een lekkere laidback flow.

Ja, dit blijft toch wel cool.

Mezelf
Word_Play schreef:

Goede opsomming, 4 sterren waard. Ben het helemaal met je eens!

avatar van Reijersen
Bijzonder sterke producties voor een ietwat zwakke rapper. Zijn rapstijl kan me niet de gehele (lange) cd boeien. Daarom vind ik dan niet echt top, maar het luistert een nummer of 10 best goed weg.

3 sterren

avatar van Stapler
Eerste helft van deze plaat gaat best hard. Diamonds