Douglas Firs - Shimmer & Glow (2012)

Belgiƫ
Label: Gentle

1. Shimmer and Glow (3:39)
  2. Apple (2:19)
  3. Baby Jack (3:26)
  4. I Don't Think You're Good to Have Around (2:42)
  5. Misunderstood (4:02)
  6. Dirty Dog (2:33)
  7. Never Cared Enough (4:36)
  8. Pretty Legs and Things to Do (3:05)
  9. Isn't It Weird (3:40)
  10. The Winter Sun Is Gonna Last * (4:05)
  11. Thought It Was You * (4:06)

Interessant debuut van de gitarist van The Bony King of Nowhere. Met de radiohits "Shimmer & Glow" en "Misunderstood". Vreemd dat er nog niet meer reactie is.

avatar van Booyo
Pretty Legs and Things to Do , mooi nummer zeg.

avatar van erwinz
Geweldige plaat. De plaat die Ryan Adams al heel lang niet meer gemaakt heeft, maar dan anders. Na TMGS de tweede grootse rootsplaat uit Belgie dit jaar.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Douglas Firs - Shimmer & Glow - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

Heerlijk album. Een sterke aanrader.
Live, dankzij z'n geweldige gitaarspel, nog oh zoveel magischer.

1,5
Ik hoorde net de eerste twee nummers en gelijk maar een kaartje gekocht voor zijn concert donderdag in Dordrecht a 4,40

1,5
Ik zak wat verder af in mijn beoordeling.

Ik heb een beetje het idee dat de band Douglas Firs een toneelstukje opvoerd en, ondanks dat dit album een klein handje vol aan goede songs bevat, vooral heel erg nep en geforceerd is.
De teksten zijn vaak wat kinderlijk en on doordacht en er wordt wat mij betreft iets te veel gespeeld met verschillende stijlen om een echt geheel te kunnen vormen.
De productie klinkt ook niet echt natuurlijk, dit soort muziek mag een beetje kraken. Alsof het is opgenomen in een schuurtje. De rockers mogen best vuig kllinken. Nu is het allemaal net 'te mooi'. Dat doet afbraak aan de plaat.

Ik zag ze live in Dordrecht vorige maand, en toen viellen ze toch een beetje door de mand. Het was wel een goed optreden maar er miste voor mij gewoon wat geloof o.i.d.

Ik zou graag een tweede album horen, aangezien de voorman van deze band nog zo jong is ga ik er vanuit dat hij nog sprongen vooruit maakt.
Hoe zit dat met de Bony King Of Nowhere?

1,5
Nou eerste nummer van de nieuwe plaat gehoord.. Finaal uitgekeken op dit groepje.. mixje van de Black Keys en DeWolff... dan wat softer. Irritant zelfs.