No-Man - Wild Opera (1996)

Label: 3rd Stone

1. Radiant City (3:32)
  2. Pretty Genius (3:51)
  3. Infant Phenomenon (3:21)
  4. Sinister Jazz (4:49)
  5. Housewives Hooked on Heroin (4:39)
  6. Libertine Libretto (3:20)
  7. Taste My Dream (6:10)
  8. Dry Cleaning Ray (3:26)
  9. Sheeploop (4:01)
  10. My Rival Trevor (4:21)
  11. Time Travel in Texas (4:24)
  12. My Revenge on Seattle (4:47)
  13. - (2:00)
  14. Wild Opera (3:06)
  15. Dry Cleaning Ray [Remix Edit] * (2:57)
  16. Sweetside Silver Night * (4:02)
  17. Jack the Sax * (4:17)
  18. Diet Mothers * (4:56)
  19. Urban Disco * (3:18)
  20. Punished for Being Born [Muslimgauze Mix] * (2:19)
  21. Kightlinger * (2:45)
  22. Evelyn (The Song of Slurs) * (4:04)
  23. Sicknote * (9:27)
  24. Hit the Ceiling * (3:05)
  25. Where I'm Calling From * (3:48)
  26. Housewives Hooked on Heroin [Alternate Version] * (3:45)
  27. My Rival Trevor [Alternate Version] * (4:38)
  28. Time Travel in Texas [Radio Session] * (4:02)
  29. Pretty Genius [Radio Session] * (3:48)
avatar van dynamo d
Album wordt met allerlei extra tracks (dubbel cd) opnieuw uitgebracht:

no-man - burningshed.com

avatar van ChrisX
dynamo d schreef:
Album wordt met allerlei extra tracks (dubbel cd) opnieuw uitgebracht:

no-man - burningshed.com

Yep, maar volgens mij heeft Hidden Art nog vlak voor het vervallen van hun licentie nog gauw een 'reissue' op de markt gegooid want ik zag dat hij notabene her en der als Nieuw word aangeprezen o.a. in de bak bij Plato Enschede.

Toch maar eerst even de tracklist van deze 2cd versie vergelijken met alles wat ik al heb uit die periode want ik weet dat o.a. de Dry Cleaning Ray EP er ook in z'n geheel op staat.

Overigens, Wild Opera is no-man in z'n diepe triphop fase. Misschien wel het meest gedateerde album uit hun discografie maar nog steeds wel een fijn album.

avatar van tristan da cunha
Mooi album, met veel invloeden uit de triphop
Is het iemand trouwens opgevallen dat het intro van Pretty Genius exact hetzelfde klinkt als dat van het nummer 2 Wicky van de band Hoover. Er moet wel sprake zijn van plagiaat. Maar door wie?
Zowel het album Wild Opera van No-man als het album A New Stereophonic Sound spectecular van Hoover stammen van 1996.

nicoot
tristan da cunha schreef:
Mooi album, met veel invloeden uit de triphop

Dan zal dat misschien toeval zijn hé, als ze in hetzelfde jaar zijn uitgekomen...? Gewoon op ongeveer hetzelfde moment gecreëerd?

avatar van titan
titan (crew)
tristan da cunha schreef:
Er moet wel sprake zijn van plagiaat. Maar door wie?

Door geen van beide. Ze hebben allebei dezelfde sample gebruikt (komt uit een nummer van Isaac Hayes, zijn versie van Walk on by om precies te zijn).

avatar van dynamo d
Oh wat super toch, dat er op MuMe zoveel goede muziek-kenners en -liefhebbers zijn.
Er is trouwens net een mooie nieuwe uitgave van Wild Opera uitgebracht met 2 discs:
disc 1: wild opera
disc 2: Dry Cleaning Ray + bonus tracks
Zeer de moeite waard!

avatar van glenn53
Dit moet toch 1996 zijn i.p.v. 1998?

avatar van Teunnis
glenn53 schreef:
Dit moet toch 1996 zijn i.p.v. 1998?

Via de knop "CORRIGEREN" boven de albumtitel kun je die wijziging doorgeven. Wel graag met een linkje waaruit de releasedatum blijkt.