Madness - The Dangermen Sessions Volume One (2005)

Ska
Label: V2

1. This Is Where (0:31)
  2. Girl Why Don't You? (3:05)
  3. Shame & Scandal (2:53)
  4. I Chase the Devil Aka Ironshirt (3:21)
  5. Taller Than You Are (2:27)
  6. You Keep Me Hanging On (3:10)
  7. Dangerman Aka High Wire (2:43)
  8. Israelites (3:03)
  9. John Jones (3:28)
  10. Lola (3:21)
  11. You'll Lose a Good Thing (2:43)
  12. Rain (2:55)
  13. So Much Trouble in the World (3:44)
  14. Skylarking *
  15. Dreader Than Dread *
  16. Shame & Scandal [Dub] *
  17. Girl Why Don't You? [Dub] *
  18. Vietnam *
  19. In the Hall of the Mountain King *
avatar van platedraaier
Ja, ik weet het. Het zijn allemaal covers en madness anno 2006 is achterhaald. Maar dit is wel zo`n lekker relaxed ska album. Ik vind het heerlijk om deze af en toe op te zetten. Beetje door de herkenning denk ik. En de ska versie van Lola. Tja, ik vind hem leuk

avatar van divart
Had hier, tegen beter weten in, toch wat meer van verwacht. De versie van Lola is wel leuk, maar meer leuke deuntjes heb ik er niet op kunnen ontdekken.

avatar van rbreeman
Zelfs The Supremes waren erg gecharmeerd van deze versie van You keep me hanging on, sluit me er volledig bij aan.

Pieter Paal
Ik ben hier na de hierboven gepaatste berichten hier heel nieuwsgierig naar en ga bij bol.com's player even 30 seconden per track even beluisteren en misschien deze CD bestellen.

Joy
gisteren gekregen

idd ene leuk plaatje'

vrolijk, niet al te moeilijk, luistert prima weg

Stijn_Slayer
Bij vlagen erg leuk, maar ook bij vlagen nogal saai.

Iets als 'John Jones' is gewoon veel te eentonig...

Via dit album ontdekt dat die geweldige sampler van The Prodigy - Out Of Space van I Chase the Devil Aka Ironshirt van Max Romeo is.

Minder sterk dan de twee albums die volgden, hier staan alleen covers op, maar je hoorde wel dat ze muzikaal in ontwikkeling waren.
Ondanks dat de hits ontbreken op de latere albums, vind ik dat werk eigenlijk sterker dan hun periode in de jaren 80.

avatar van heartofsoul
rbreeman schreef:

avatar van heartofsoul
Nogal melig covers-album, met tenenkrommende versies van bijvoorbeeld Lola en Shame and Scandal, en ook You Keep Me Hanging On houdt nou niet bepaald over. Mislukt album wat mij betreft, ook door de veel te moderne productie.