Godflesh - Godflesh (1988)

Label: Silverfish

1. Avalanche Master Song (5:14)
  2. Veins (4:30)
  3. Godhead (5:02)
  4. Spinebender (5:08)
  5. Weak Flesh (4:23)
  6. Ice Nerveshatter (6:31)
  7. Wounds * (13:06)
  8. Streetcleaner 2 * (8:41)
avatar van cadaver69
Brute en zwaar depressieve lp van dit tech/industrial trio.
Veel bas en drumcomputers, creepy echo's, zieke gitaarsound.
Heerlijk. Vrienden van me hebben in de jaren 80 deze band gezien in het paard in den haag. Bij de eerste bastonen schoot het eelt uit je schoenen, zooooooooo hard. Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

avatar van B.Robertson
Ëén keer gezien in Leeuwarden, eind 1990. Godflesh moest voor Tankard spelen, maar was veel beter. Spinebender opende de set. Avalanche master song is heel bekend geworden. Een zwaar en log nummer. Godflesh is behoorlijk traag. Veins en Weakflesh net een tikje vlotter. Justin z'n gitaarspel doet me bij vlagen denken aan het middenstuk van Sacrificed/ Napalm death. De Napalm death familie heeft veel interessante bands/ projecten opgeleverd. Broadrick is een sympathieke muzikant, C. Christian Green is afstandelijker. Met Godflesh hebben ze mij een goeie plaat verkocht. Vier sterren.

B.Robertson schreef:

Broadrick zat ook nog in volgens mij de eerste versie van Death dus daar kan het goed aan liggen.

avatar van B.Robertson
De oude Napalm Death. Justin Broadrick is te horen op de eerste twaalf nummers van Scum.

avatar van exodus
Op z'n tijd spreekt dit Industrial geweld mij wel aan, vooral de sfeer spreekt tot de herinnering én verbeelding! Maar na 3 à 4 nummers weet ik 't wel. Parallellen met de oude Napalm Death zijn amper te ontdekken, of het moet de duistere "scum" sfeer en sommige 'grommen' zijn, maar ja, waarom zouden er verder naast het ex-lid ook raakvlakken of wat dan ook moeten zijn met het cult-insitiuut Napalm Death. Godflesh is leuk op z'n tijd voor mij, en qua bizarre geluiden altijd weer het ontdekken waard!

avatar van Paap_Floyd
Idioot laag gemiddelde. Deze plaat is beestachtig goed