Daniel Dale Johnston - Rejected Unknown (2001)

Label: Gammon

1. Impossible Love (2:57)
  2. Funeral Girl (4:37)
  3. Dream Scream (5:40)
  4. Love Forever (4:09)
  5. Cathy Cline (4:04)
  6. Devinare (3:06)
  7. Party (5:17)
  8. The Spook (2:53)
  9. Girl of My Dreams (4:32)
  10. Billions / Rock (7:11)
  11. Thrill (3:23)
  12. Favourite Darling Girl (2:14)
  13. Some Time Spent in Heaven (2:38)
  14. Wedding Ring Bells Blues (2:57)
  15. I Lose (3:12)
avatar van Dielie
ik worstel me nog altijd een beetje door de nummers op dit album, ik vind ze een beetje te lang duren soms, geen slecht plaatje nee

Johnston is een held voor mij nadat ik "Fear Yourself" heb aangeschaft een paar jaar geleden..

avatar van ZAP!
'Billions / Rock'. Goeie AC/DC tribute (satire? nah).

'I Lose' is al heel lang een favorietje van me dat ik op de een of andere manier op JijBuis tegenkwam.
Ik heb vandaag pas uitgezocht dat ie op deze plaat staat.
'Party' had van mij weggelaten mogen worden, en 'Thrill' lijkt net ietsjes teveel op 'I Lose', maar de rest is pure gold, Jerry, ehh, Danny! DJ was natuurlijk geen big time act met looks, perfect pitch stem of ook maar enige pretenties, maar dat maakte hem des te fijner en verfrissender (achtergronden kan je uit en te na vinden in de sterke docu The Devil and Daniel Johnston (2005)). R.i.p. Mr. Johnston.

'Funeral Girl':
They really should do away with funerals
You ain’t really dead, this I swear
They take all your money and they leave you there to rot

4,5*.