Hitzone 14 (2001)

Alternatieve titel: TMF Hitzone 14

Label: Jive

1. Shaggy en RikRok - It Wasn't Me (3:48)
  2. Judith - You (3:54)
  3. Robbie Williams - Supreme (4:15)
  4. Def Rhymz - Schudden (3:43)
  5. Safri Duo - Played-A-Live (3:16)
  6. Backstreet Boys - The Call (3:23)
  7. Birgit - I Know (3:08)
  8. R Kelly - The Storm Is over Now (4:30)
  9. Lionel Richie - Angel (3:41)
  10. Mauro Picotti - Komodo (3:21)
  11. Westlife - I Lay My Love on You (3:26)
  12. Ricky Martin - She Bangs (4:00)
  13. Rui da Silva en Cassandra - Touch Me (3:26)
  14. Milk Inc - Livin' a Lie (3:21)
  15. Texas - Inner Smile (3:46)
  16. Mystikal en Nivea - Danger (3:32)
  17. ATC - Around the World (3:35)
  18. Gigi D'agostino - La Passion (3:34)
  19. Slimme Schemer en Tido - Jelle * (5:47)
  20. The Cooldown Café en Dj Stefan - Hey Baby! * (3:21)
totale tijdsduur: 1:05:39 (1:14:47)
avatar van avdj
1,5
Die clip van "Supreme" was grappig gemaakt.

1 van de betere Hitzones en nog maar 2,5* waard.

Marcel²
Er staan aardig wat van deze Hitzones op, dus stemmen mag dan ook, neem ik aan. Vind ze helemaal niet zo verkeerd hoor die cds. Erg staan altijd wel mindere of op sommige zelfs slechte op, maar over het algemeen toch wel aardig.

avatar van Hans Brouwer
Marcel Jongeneel schreef:
Er staan aardig wat van deze Hitzones op, dus stemmen mag dan ook, neem ik aan.

De ene Hitzone is beter dan de ander. Mijn dochters dwepen er in ieder geval mee. Op vakantie naar een verre bestemming zijn het prima cd's om in de auto draaien en bedoel ik niets verkeerd mee. Ik geef echter geen stem.

Met vriendelijke groet, Hans

Erg leuke nummers, eigenlijk allemaal wel. Natuurlijk erg a la top 40, maar daar moet je van houden.

3.0

avatar van BlueVelvet
Ik denk niet dat iemand die serieus, intensief naar alternatieve muziek (lees: muziek buiten de top-40) heeft geprobeerd te luisteren, nog van top-40 houdt. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar volgens mij nemen zij gewoon niet de moeite om op andere manieren aan muziek te komen.

deze vind ik niet zo goed.

avatar van Haveaniceday
1,0
Wat mij betreft wordt deze cd gered door Safri Duo. Wat een geweldig nummer was dat

avatar van MiSs CrY bAbY
BlueVelvet schreef:

Ik snap wat je bedoelt. Vroeger luisterde ik veel naar top-40, maar sinds ik bekend ben met dingen buiten de top-40, ik ben bijv een hele grote van van Depeche Mode, maar als ik nu de top-40 bekijk, walg ik ervan.

Zet de lijn van redelijk-tot-goede Hitzones voort. Naast Supreme, You en I Know doet vooral de dance het 'em: Komodo vind ik prachtig, daarnaast vind ik ook Played-a-live en La Passion best leuk.

avatar van tnf
tnf
1. Shaggy Feat RikRok - It Wasn't Me

Gevalletje guilty pleasure. Verre van verantwoord maar het heeft iets leuks over zich.

2. Judith - You

Heeft me altijd rillingen bezorgd. Alleen niet op de goede manier. Geen idee waar het aan ligt; zingen kan ze best.

4. Def Rhymz - Schudden

Ik houd even wijselijk m'n mond.

7. Birgit - I Know

Het gaat me het ene oor in en het andere gelijk weer uit, maar ik snap best wat ánderen hier in horen. Muziek voor de grootste gemene deler.

10. Mauro Picotti - Komodo

In z'n soort o.k., wel vind ik de (weliswaar gelijksoortige) opvolger Proximus een stuk leuker. Die vind ik melodisch gewoon sterker. Misschien had er in plaats van die zang na driekwart nummer beter iets anders in gekunt (geldt voor beide nummers).

13. Rui da Silva Feat Cassandra - Touch Me

Het is een genre-klassieker geworden maar om merkwaardige redenen heeft het míj nooit tot in het diepst van m'n ziel geraakt. Terwijl ik wel van het genre hield. Slecht zal ik het echter nooit durven te noemen.

16. Mystikal Feat Nivea - Danger

Dat ontspannen Neptunes-deuntje dat eronder zit klinkt verdomde lekker.

17. ATC - Around the World

Deze herinner ik me vooral als een van de laatste platen uit het genre die ik in m'n bijna 10 jaar lange periode als fanatiek eurodance-liefhebster oppikte. Het kwam nog nét op tijd en ik heb me nog goed vermaakt met het ge-lalalala. Ik begon in de periode dat deze cd uit kwam opeens heel snel ouder te worden, qua muzieksmaak. Noem het maar groeistuipen.

avatar van musicfriek
Grote, grote favoriet die Rui da Silva! De plaat wist en weet mij wel het diepst in mijn ziel te raken, ongelooflijke drive zit er in dat nummer. Zodra de eerste tonen weer beginnen...

La Passion (met name de extended version) heb ik ook altijd een zwak voor gehad. Soms tref je dat met bepaalde nummers, kan het ook niet echt een verklaring geven.

Verder weinig soeps op dit deel, Supreme van Robbie gaat nog wel en ook het nummer van Texas is gewoon een lekker popnummer.

avatar van T.O.
1,0
Superplaat, die van Rui da Silva!

avatar van Gatver
Nummer 20, vreeschlijk gewoon!!!

avatar van LucM
1,5
"La Passion" van Gigi D'agostino is een guily pleasure voor mij. Moeilijk te verklaren, het zal met de melodie te maken hebben.
Ook de nummers van Shaggy, Robbie Williams, Safri Duo en zelfs Ricky Martin en R. Kelly vind ik best te doen.

avatar van BlueVelvet
Dat nummertje van Safri Duo vind ik nog steeds best aardig. Misschien omdat een instrumentaal nummer vrij zeldzaam is in de top-40.

avatar van Kill_illuminati
Schudden dat blijft een klasieker, een nummer dat nog altijd wordt gedraait als je uitgaat.

avatar van Madjack71
0,5
Van de 20 vind ik er 6 nog steeds het luisteren waard. Maar je kunt eigenlijk een hitzone ook niet kwalijk nemen dat er zoveel meuk op staat. Het is gebaseerd op hits, tja en dat is de laatste 20 jaar niet veel beter op geworden. Anderzijds is het gewoon een kwestie van smaak en ben ik gewoon een oude lul geworden.
Maar no. 1,2,3,9,12,15 zijn goed te hebben en vooruit Def Rhymz is wel grappig.

avatar van LucM
1,5
"Inner Smile" van Texas vind ik ook één van de betere nummers op deze hitzone.

avatar van Lennart_M
1,5
Volgens mij is dit de eerste cd die ik ooit van mn eigen geld kocht. Nostalgie

timon
Tja. Laten we hier maar niet te veel uitweiden over muziekkwaliteit. Op enkele kleine heuveltjes na (2, 5, 7) zijn het vele niemandsdalen.

avatar van Dibbel
1,5
Moet ze er toch maar even allemaal doorheen jassen die Hitzones. Dat heeft zo zijn redenen.
Nummer 14 is uit 2001, ook al een niet heel bijzonder hitjaar.
Geen gruwelijke coververkrachtingen op deze. Voor zover ik weet maar eentje van Slimme Schemer (Eminem) die meteen ongegeneerd bij mijn guilty pleasures gaat. Komt behoorlijk weg met deze meligheid.
Andere guilty pleasure is dan toch Shaggy met It Wasn't Me, krijg je toch niet echt slechte zin van.
Verder hier goede nummers van Robbie Williams, Birgit Schuurman, Texas en Judith.
Hele aardige nummers van Rui Da Silva (lang niet gehoord, maar heeft toch de tand des tijds doorstaan) en deze keer ook R. Kelly.
Lionel Richie is samen met de boybands Westlife en Backstreet Boys (ja hoor, ze staan er weer op) veels te glad.
En dat Safri Duo weet ik niet wat ik daar mee moet. De ene keer vind ik het goed, een andere keer kan ik het niet horen. Mijn kinderen vinden hem in ieder geval wel leuk.
De overwegend housenummers van Mauro Picotto, Gigi D'Agostino, Milk Inc. en ATC doen mij deze keer niets en halen zelfs de guilty pleasures niet.
Dan nog een paar echte verschrikkingen te weten: Def Rhymz (een van Nederlands grootste idioten), Ricky Martin (aaargh), Mystikal (verschrikkelijk) en Cooldown Cafe (skihut-ellende).
Dat is dan een beetje lineair gerekend, 1,5 *

avatar van pureshores
de buik is ingesmeerd-nu kunnen we de hellingbaan af want de rampjaren zijn begonnen

1.Shaggy en RikRok - It Wasn't Me (3:48)-absurde en hinderlijke plaat waar ik nooit de novelty of lol van heb gezien, bovendien staat Shaggy in mijn top10 nutteloze artiesten met vervelende stemmen
2.Judith - You (3:54)-hier kreeg en krijg ik jeuk van, er zit iets dwangmatigs aan dit nummer
3.Robbie Williams - Supreme (4:15)-deze ging nog wel maar door het overmatig gedraai op de radio kan ik het nu niet meer horen
4.Def Rhymz - Schudden (3:43)-infantiele bewerking van Love come home van DJ Jean dat daardoor nu ook irritant is
5.Safri Duo - Played-A-Live (3:16)-dit nummer is zo'n typisch geval waarbij hippe tweeverdieners de autoraampjes open doen en vermelden dat zij " ook van house houden hoor" , vind er geen reet aan
6.Backstreet Boys - The Call (3:23)-BSN doen een uitstapje naar rnb en maken gelijk een betere single maar het scoort gelijk veel minder
7.Birgit - I Know (3:08)-dit ging nog wel, ze heeft best een leuke stem, maar het blijft wel binnen de veilige lijntjes
8.R Kelly - The Storm Is over Now (4:30)-kwijlerig gedoe
9.Lionel Richie - Angel (3:41)-het sky radio icoon kwam ook weer eens om de hoek in 2001, dit Metro mix nummer zou alleen door iedereen gezongen kunnen zijn en is een anoniem huppelnummer
10.Mauro Picotti - Komodo (3:21)-trance plaatje wat niet is blijven hangen
11.Westlife - I Lay My Love on You (3:26)-en nog steeds doen ze mee, deze ken ik geheel niet
12.Ricky Martin - She Bangs (4:00)-dit zou ik dan toch als 1 van de leukere plaatjes op dit deel vinden, het knalt eruit
13.Rui da Silva en Cassandra - Touch Me (3:26)-house klassieker, ook al lijkt het op veel andere plaatjes, toch op eenzame hoogte op deze hitzone
14.Milk Inc - Livin' a Lie (3:21)-euro pap
15.Texas - Inner Smile (3:46)-de massa vindt dit 1 van Texas leukste maar ik vind het net weer irritant, doe dan maar Black eyed Boy of Once in a lifetime
16.Mystikal en Nivea - Danger (3:32)-alleen al voor een naam Nivea een punt, dit heeft wel wat en swingt de pan uit, wel typisch plaatje voor die tijd
17.ATC - Around the World (3:35)-hoog eurovisie gehalte
18.Gigi D'agostino - La Passion (3:34)-kinderlijk italiaans europlaatje
Slimme Schemer en Tido - Jelle * (5:47)-niet grappig
The Cooldown Café en Dj Stefan - Hey Baby! * (3:21)-1 van de draken uit de skihut waar nu nog steeds naar teruggegrepen wordt

dit was 14 maar gaat wel in de top 3 van minst leuke verzamelingen tot nu toe, terwijl er in 2001 ook een zwik leukere singles was

avatar van RogerV
1.Shaggy en RikRok - It Wasn't Me
Saai, vervelend nummer

2.Judith - You
Hele drammerige, irritante kutplaat. Vreselijk die geforceerde stem. Zo van: Kijk mij eens serieus zijn.

3.Robbie Williams - Supreme
Vond ik maar een zeurnummer

4.Def Rhymz - Schudden
Domme kutplaat

5.Safri Duo - Played-A-Live
De trommels zijn wel leuk maar at afgezaagde tranceriedeltje is weer zaaddodend.

6.Backstreet Boys - The Call
Boybandgekweel

7.Birgit - I Know
Formulematige neprock ie meer een soort pose was.

8.R Kelly - The Storm Is over Now
Kwijlmuziek

9.Lionel Richie - Angel
Slappe hap

10.Mauro Picotto - Komodo
Dit heeft het gewoon niet. Ik mis een climax in dit nummer? Waar gaat dit naartoe?

11.Westlife - I Lay My Love on You
Boybandgezeik

12.Ricky Martin - She Bangs
Zielloze fabriekspop

13.Rui da Silva en Cassandra - Touch Me
Geweldige plaat. House op zijn allerbest. Mooi hoe je steeds dieper in deze track wordt gezogen. Enige minpuntje is dat dit niet het origineel is die een gejatte sample van Ultravox bevatte. Dat mocht niet van die flauwerds.

14.Milk Inc - Livin' a Lie
Nietszeggende eurotrance

15.Texas - Inner Smile
Gewoon een toffe plaat dit. Texas was sowieso een leuke band.

16.Mystikal en Nivea - Danger (3:32)
Vind ik niet zoveel aan.

17.ATC - Around the World
Kinderachtige troep

18.Gigi D'agostino - La Passion
Ook kinderachtig maar nog net wat minder irritant

Slimme Schemer en Tido - Jelle
Deze vond ik eigenlijk wel leuk. De tekst is geniaal overgenomen als je hem zo naast die van Eminem legt. Bovendien leuke droge humor.

The Cooldown Café en Dj Stefan - Hey Baby!
Hersenloze muziek voor zwakzinnigen. Bedoeld voor feest maar ik wordt eerder depressief van zoveel onnozelheid. Helaas zou ie skihut nog enkele jaren de uitgaansgelegenheden teisteren.