Cameo - Cardiac Arrest (1977)

Funk
Label: Mercury

1. Stilll Feels Good (4:21)
  2. Post Mortem (4:23)
  3. Smile (3:55)
  4. Funk, Funk (4:51)
  5. Find My Way (3:39)
  6. Rigor Mortis (5:25)
  7. Good Times (5:03)
  8. Stay by My Side (4:25)
avatar van lebowski
Iedereen met zijn of haar Funk-hart op de juiste plek moet deze debuutplaat van Cameo eens tot zich nemen. Blije, nonchalante maar gelijk superstrakke grooves, lekkere blazers en een spelplezier dat uit de speakers knalt. Luister eens naar het knallende Funk Funk. Jammer van de verplichte ballads, kost ze een ster. Knap hoe deze jongens met hun tijd meegingen, getuige het formidabele Word Up van 10 jaar later.

avatar van Osiris Apis
Mooie hoes

avatar van Stapler
Ik ken alleen rigor mortis, erg lekker nummer

avatar van principal2000
Find My Way is een te blij popachtig nummer. Eigenlijk neigt dit nummer zelfs richting vervelend. Funk Funk, Post Mortem, Rigor Mortis vind ik aardige funknummers. Maar Good Times en Still Feels Good beschouw ik als erg lekkere funknummers. Smile en Stay By My Side zijn goede, rustigere nummers waarbij muzikaal alles uitstekend in elkaar zit. Vooral het gebruik van strings / keyboards op de 2 rustigere nummers valt op. Een prima debuut van Cameo.