Cameo - Word Up! (1986)

Label: Mercury

1. Word Up (4:21)
  2. Candy (5:40)
  3. Back and Forth (6:33)
  4. Don't Be Lonely (5:20)
  5. She's Mine (4:38)
  6. Fast, Fierce & Funny (4:09)
  7. You Can Have the World (4:38)
Bobiej
Word Up is gecoverd door Korn, die versie is mooier (ik had deze even gepindakaast ). Die gaster zien er trouwens heel fout uit...

avatar van Jan Wessels
Bobiej schreef:

Op MTV zenden ze nu de 100 beste hits uit van de jaren 80. Met allerlei interviews, o.a. met de zanger van Cameo. Die liep altijd rond met zo'n knalrode tock (zo'n edele delen beschermer die hockeyers gebruiken) en hij zei dat je toch iets moest doen om op te vallen. Word Up is een retestrak gespeelde én geproduceerde funk cd (toen in magisch DDD) met een aantal goede nummers zoals Word Up, Candy en Back and Forth. De originele Cameo versie vind ik vele malen beter. Check Dis Out!

avatar van Kos
Kos
Word Up is gecoverd door Korn, die versie is mooier

avatar van Paap_Floyd
Dit nummer Word Up is fantastisch!

Joy

is al,eens gedaan door een ander

metalscheurgitaarbandje, werd er niet beter op

avatar van douwens
Ik vind Word up juist zo een geweldig nummer omdat het zo funky is. Hoewel de "metal' versie Korn ook wel aardig is hoor. Maar Word up van Cameo is gewoon geweldig en is niet te overtreffen als nummer zijnde door een andere artiest lijkt me.

avatar van Marco dB
Joy schreef:

is al,eens gedaan door een ander

metalscheurgitaarbandje, werd er niet beter op

Gun was dat.
Geen luistertip hoor, ze mogen nog niet de teennagels schoonmaken van Cameo.

avatar van Johanv4434
Bobiej schreef:
Die gaster zien er trouwens heel fout uit...
Ik denk dat dit bijna de meest foute cd hoes in de muziekgeschiedenis is.

avatar van kaztor
Joy schreef:
wrom doet korn word up covere?

Omdat ze zelf geen fatsoenlijke nummers meer kunnen schrijven.

Deze Word Up vind ik trouwens meesterlijk!
En Candy mag er ook zeer zeker zijn!

avatar van principal2000
Lekker album van Cameo met hun grootste hit(s).

avatar van tomalipi
De eerste 3 nummers zijn super, toch wel een funk classic album!

avatar van Snowblood
Word up is een heerlijke plaat, de rest iets minder, maar een heel behoorlijke plaat verder.

avatar van principal2000
Eigenlijk belachelijk dat dit album niet eens 20 stemmen haalt. De eerste 4 nummers zijn uitmuntend en geven gelijk ook een goed beeld van waar deze groep voor staat. Eerst drie nummers lang funk waarbij het moeilijk is om stil te blijven staan of zitten. Vervolgens een lekkere slowjam, die strak maar niet te gladjes is uitgevoerd. Cameo staat eigenlijk altijd garant voor een perfect combi van extreem dansbare funk en gladde, lekkere ballades. Op voorgaande albums wordt er bij de laatste categorie ook veelvuldig gebruik gemaakt van kopstemmen. Niet iedereen is altijd even goed te spreken over de ballades, maar ik vind dat Cameo deze categorie nummers over het algemeen ook prima uitvoert.

Ozric Spacefolk
De eerste twee songs zijn al de aanschaf helemaal waard. Beetje een vergeten popfunk plaat. Ik ga eens zoeken of ik 'm kan vinden.

avatar van frolunda
Lekkere funk zoals die alleen in de jaren zeventig en tachtig gemaakt werden.Cameo was trouwens geen ééndagsvlieg want ze hadden een hele rits van sterke albums en gingen ook in de nineties vrolijk verder,al staan die albums hier (nog) niet allemaal op.De eerste drie nummers zijn het beste.