Hitzone 18 (2001)

Alternatieve titel: TMF Hitzone 18

Label: BMG

1. Sita - Happy (4:10)
  2. Alicia Keys - A Woman's Worth (5:05)
  3. Kane - Let It Be (5:27)
  4. Within Temptation - Ice Queen (3:54)
  5. DJ BoozyWoozy - Party Affair (3:25)
  6. Christina Milian - Am to Pm (3:55)
  7. Kate Winslet - What If (4:07)
  8. Robbie Williams en Nicole Kidman - Somethin' Stupid (2:57)
  9. Gigi D'Agostino - L'amour Toujours (4:02)
  10. Britney Spears - Overprotected (3:22)
  11. Live - Overcome (4:18)
  12. Alcazar - Sexual Guarantee (3:38)
  13. Lloyd - Elke Stap (4:00)
  14. DJ Melvin - Lois (3:28)
  15. U2 - Walk On (4:27)
  16. De Poema's - Zij Maakt het Verschil (4:33)
  17. Westlife - Queen of My Heart (4:22)
  18. Alien Ant Farm - Smooth Criminal (3:31)
  19. K3 - Tele Romeo * (3:23)
  20. De Vliegende Panters - Houdoe (De Kassameisjes) * (2:56)
totale tijdsduur: 1:12:41 (1:19:00)
avatar van LucM
1,5
De cover van "Smooth Criminal" door Alien Ant Farm vind ik nergens op lijken, geef mij maar het fantastische origineel van Michael Jackson. De cover van "Somethin' Stupid" hier vind ik beter te doen.
Ik vind enkel de nummers van Within Temptation en U2 prima. Dat van Live kan ik ook wel waarderen hoewel erg sentimenteel.

avatar van Dibbel
En nu ga ik toch echt naar bed.
Hitzone 18 uit 2001 hoort niet tot de allerslechtste.
Hier staat U2 op met Walk On, een prachtig nummer.
En Within Temptation met Ice Queen, wat mij betreft een klassieker. Dat komt ook een beetje door de bijzonder appetijtelijke Sharon den Adel , die ik wel eens euh.... zonder jurk zou willen zien...
Verder hier 2 uberballads van Kane en Live, waarbij ik gemengde gevoelens heb. Kane is te klef, maar Overcome blijft toch inmiddels onlosmakelijk verbonden met de ramp die New York trof op 2001/09/11...
Die van Westlife is nog kleffer, maar wel gezegend met een hemelse melodie en heeft het inmiddels tot de kerstklassiekers geschopt dacht ik.
Verder vind ik het nummer van Sita (whatever happened to her) helemaal kloppen.
Het nummer van de Poema's (= Van Dik Hout + Acda & De Munnik) heeft ook wel wat en Gigi d'Agostino doen we dan maar bij de guilty pleasures.
De cover van Alien Ant Farm (Michael Jackson) is apart, die van Robbie Williams en Nicole Kidman vind ik wat minder.
Verder nog een iom aan te horen zijn Alicia Keys en Kate Winslet.
K3 is altijd wel leuk (ik had destijds kinderen in de doelgroep).
Werkelijk verschrikkelijk zijn Lloyd, DJ Boozy Woozy en DJ Melvin.
De rest is niet de moeite van het vernoemen waard.
De Kassameisjes als afsluiter zijn natuurlijk hilarisch, vuile slet.
Dat doe ik ook.
Houdoe en 2 sterren.

avatar van pureshores
1.Sita - Happy (4:10)-nou hier word ik niet happy van
2.Alicia Keys - A Woman's Worth (5:05)-associaties met Nescafe en koffie en inlegkruisjes
3.Kane - Let It Be (5:27)-daar is de hijgstem weer, vreselijke kutplaat
4.Within Temptation - Ice Queen (3:54)-ja dit is wel een nederpopklassieker, dit nummer heeft ballen en is echt apart-werd wel erg veel gedraaid maar ik kan hier nog steeds van genieten
5.DJ BoozyWoozy - Party Affair (3:25)-dramatisch slechte kutplaat
6.Christina Milian - Am to Pm (3:55)-deze gaat wel maar een paar WHOO'S teveel
7.Kate Winslet - What If (4:07)-categorie actrice moet zonodig zingen
8.Robbie Williams en Nicole Kidman - Somethin' Stupid (2:57)-ik vraag me af als dit door andere artiesten was gezongen of het dan ook zo geapprecieerd werd, ik vind het 10x niks
9.Gigi D'agostino - L'amour Toujours (4:02)-euroknaller voor de kids
10.Britney Spears - Overprotected (3:22)-hier begint na het sletgebeuren de KLAAGfase en de produktie is gelijk weer saai
11.Live - Overcome (4:18)-ik weet niet of dit nr gebombardeerd (oops) werd tot 9/11 plaat maar ook al was dat niet-weeiige ubersentimenten die plat zijn
12.Alcazar - Sexual Guarantee (3:38)-deze is wel leuk dankzij de Chic sample
13.Lloyd - Elke Stap (4:00)-gast van Arnhemsgewijs wil solo, Nederlandstalige rnb klinkt nergens naar
14.DJ Melvin - Lois (3:28)-ken ik niet
15.U2 - Walk On (4:27)-bewijs dat U2 heel goed saaie platen kan maken
16.De Poema's - Zij Maakt het Verschil (4:33)-overgewaardeerd NL prul
17.Westlife - Queen of My Heart (4:22)-mag ik een teiltje
18.Alien Ant Farm - Smooth Criminal (3:31)-deze grappige bewerking van Jacko kan ik nog wel waarderen met idiote clip
K3 - Tele Romeo * (3:23)is er een wurgcontract met K3 dat ze er steeds op moeten
De Vliegende Panters - Houdoe (De Kassameisjes) * (2:56)-dit is hilarisch en zorgt al voor 1 punt, de rest samen schraapt het andere punt samen

avatar van RogerV
0,5
1.Sita - Happy (4:10)
Sita was de commercieel gezien geniale nageboorte van K-Otic. Natuur;ijk was haar vertrek uit de groep al lang van te voren bekokstoofd maar het is een uitstekende manier om je publiek nog verder uit te melken. Verder is het natuurlijk generieke pop/rock meuk die vooral als pose bedoeld is.

2.Alicia Keys - A Woman's Worth (5:05)
Vermoeiende, truttige plaat.

3.Kane - Let It Be (5:27)
Weer een suffe single van s'lands meest overbodige band

4.Within Temptation - Ice Queen (3:54)
Niet mijn genre maar zeker wel goed. Heeft ook wel nostalgische waarde.

5.DJ BoozyWoozy - Party Affair (3:25)
Dit is echt heel erg slechte kutmuziek. Waardeloze smakeloze boerenpummelhouse die waarschijnlijk in een middag in elkaar geflanst is.

6.Christina Milian - Am to Pm (3:55)
Saai standaardplaatje

7.Kate Winslet - What If (4:07)
Verschrikkelijke grafplaat die geknipt was voor Sky radio. Bevat ook precies alle cliche's. Dat voorspelbare subtiel begin en refrijntje, tweede couplet met een tandje meer. Refrijn, brug met rockgitaar en daarna refrijn een octaafje hoger. Wie koopt die rommel?

8.Robbie Williams en Nicole Kidman - Somethin' Stupid (2:57)
Is aan te horen

9.Gigi D'agostino - L'amour Toujours (4:02)
Simpele eurodance maar eigenlijk was deze wel leuk. Heeft een grote nostalgische waarde naar mijn eerste jaar bij de studentenvereniging

10.Britney Spears - Overprotected (3:22)
Vervelende pop

11.Live - Overcome (4:18)
Live kan wel leuk zijn maar deze plaat niet

12.Alcazar - Sexual Guarantee (3:38)
Is nog best te pruimen

13.Lloyd - Elke Stap (4:00)
Verschrikkelijke kutplaat. Ik vraag me af wie dit gejammer en gehuil nu echt serieus neemt. Net of een kat wordt gemarteld.

14.DJ Melvin - Lois (3:28)
Redelijk houseplaatje, niet speciaal

15.U2 - Walk On (4:27)
Niet boeiende track

16.De Poema's - Zij Maakt het Verschil (4:33)
Zeer suffe zeikmuziek

17.Westlife - Queen of My Heart (4:22)
Ik wist niet dat deze koorknaapjes nog zoveel hits hadden?

18.Alien Ant Farm - Smooth Criminal (3:31)
Nee, dan toch liever het origineel

K3 - Tele Romeo * (3:23)
Zeker om ook hitzones te kunnen slijten op de kleuterschool

De Vliegende Panters - Houdoe (De Kassameisjes) * (2:56)
Deze is ronduit geniaal. Beste parodie op simpel Brabants volk sinds Theo Maassen zijn Mengvoeders United.

avatar van tnf
tnf
Ik constateer dat ik bij de Hitzones die ik jaren terug recenseerde de helft weg liet. Terwijl álles bespreken eigenlijk veel leuker is. Maar goed, wat nog was blijven liggen - ben het verder nog met al m'n oude recensies eens:

Alicia Keys - A Woman's Worth (5:05)

Ik kan me nog herinneren dat ik het ten tijde van de release dodelijk saai vond. Maar dat valt bij nader inzien wel mee, leuk zelfs. Mooi nummer, met gevoel gespeeld en gezongen. Heeft een bepaalde subtiliteit die me bevalt.

Kane - Let It Be (5:27)

Net zo saai als bijna al hun andere nummers (Damn those eyes is voor mij een van de weinige die nog een béétje boven al die grauwheid uit steekt).

Christina Milian - Am to Pm (3:55)

Tienerpop, maar er zit wel een goede drive in. Stoort me niet als het op de radio langs komt (of beter: zóu komen, want ik heb het op de mainstream radio al járen niet meer gehoord).

Britney Spears - Overprotected (3:22)

Na twee lekkere nummers in samenwerking met The Neptunes terug naar de Max Martin-pop van vroegere singles. De muziek is bijna identiek aan o.a. Baby one more time en Oops I did it again. Vakkundig gemaakt, maar ook irritant formulematig. Weer een die je nooit meer hoort, trouwens.

Lloyd - Elke Stap (4:00)

Ik snap de goede, tedere bedoeling van die tekst, maar het is gewoon niks voor mij. Klinkt een beetje suf. Wilde bijna cynisch 'begrafenismuziek' zeggen, tot ik door kreeg waar de tekst over ging.

U2 - Walk On (4:27)

Geen hoogvlieger in hun ouvre. Saai voor hun doen. Maar een tegenvallend U2-nummer is nog steeds prima te verteren.

Westlife - Queen of My Heart (4:22)

Zouden die mensen hun eigen singles wel uit elkaar kunnen houden? Een uitzondering als Uptown girl daargelaten is het allemaal dezelfde slaapverwekkende, zoetige drek.

Alien Ant Farm - Smooth Criminal (3:31)

Dit is zo'n nummer wat ik nooit uit mezelf op zet, maar dat ik wel erg leuk vind als het weer eens op de radio komt. Lekker stevige gitaren. En als het afgelopen is, ben ik het gelijk weer vergeten.

De Vliegende Panters - Houdoe (De Kassameisjes) * (2:56)

Hoe herkenbaar. Ontzettend rake tekst heeft deze. Grappig, ook.

avatar van .Fee.
Dit was mijn allereerste Hitzone, toch leuk om terug te zien