The Savage Rose - In the Plain (1968)

Denemarken
Label: Polydor

1. Long Before I Was Born (3:21)
  2. I'm Walking Through the Door (4:31)
  3. Let's See Her (3:55)
  4. Ride My Mountain (Jade) (5:43)
  5. The Shepherd & Sally (5:20)
  6. His Own Happiness (1:52)
  7. Gods Little Hand (2:27)
  8. Evenings Child (3:30)
  9. A Trial in Our Native Town (7:10)
avatar van sq
sq
Bij de heruitgave van dit album op CD staan leuke comentaren uit de pers van destijds. De groep werd wel vergeleken met Shocking Blue, en de zangeres zou klinken als 'Grace Slick op 78 toeren'.

Pieter Paal
Een hele tijd geleden kwam ik deze plaat toevallig als musicassette tegen op een curiosamarkt en heb 'm dus zonder te beluisteren gekocht.
Deze Deense band heeft wel iets weg van 60 en 70's bands zoals Jefferson Airplane, Shocking Blue en Earth & Fire.
Ze hebben ook albums in hun eigen taal opgenomen.
'In the plain' is geen slecht album, maar ik draai het niet zo vaak als Jefferson Airplane.

avatar van Droombolus
Zangeres Anissette heeft een volkomen eigen geluid en ik vind al die vergelijkingen nergens op slaan eigenlijk. Savage Rose kwam bovendien ook nog eens uit de jazz hoek en nam ooit een plaat op met Ben Webster...........

In The Plain is een heuse hippie klassieker voor mij. Songs als Let's See Her en The Shephard & Sally krijg ik nog steeds ( positief ) kippenvel van als ze voorbij komen .......

avatar van sq
sq
Jazz? Nou t zal wel. Ik heb 3 albums, maar heb daar nooit iets van gemerkt. Het eigene van Anisette ´s stem is iets inderdaad iets wat zich lastig laat vergelijken met wat dan ook. Begin 90 s nog live gezien (Roskilde-Denemarken dus) Nou dat was een feest hoor!