Delerium - Music Box Opera (2012)

Canada
Pop / Electronic
Label: Nettwerk

1. Consciousness of Love (4:37)

met Stef Lang

2. Monarch (5:18)

met Nadina

3. Days Turn Into Nights (6:08)

met Michael Logen

4. Chrysalis Heart (3:49)

met Stef Lang

5. Light Your Light (5:38)

met Jaël

6. Raindown (5:48)
  7. Sky (Tears from Heaven) (7:09)

met Kristy Thirsk

10. Frostbite (6:00)

met Anna-Lynne Williams

11. Keyless Door (5:05)

met Azure Ray

12. Music Box Opera (5:30)
  13. Stargazing * (4:11)

met Angela McCluskey

14. Lock Down * (4:18)

met Kristy Thirsk

15. Still Kill * (6:21)

met Leigh Nash

totale tijdsduur: 1:07:19 (1:22:09)
avatar van Rinus
Vind dit weer een heel prettig en sfeervol album. Light your light is bloedstollend mooi, maar er staan nog meer mooie stukken op. De drie bonus tracks (op de digipack editien) zijn ook erg sterk.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Na een lichte opsteker met Nuages du Monde, vervalt Delerium hier weer voor het leeuwendeel in het gezapige en gladde pop-avontuur die albums als Poem en Chimera ook al zo kenmerken.
Het klinkt allemaal als een klok, wat ook verwacht mag worden van de heren Leeb en Fulber, maar aan spanning, mystiek, gotiek en exotische elementen ontbreekt het hier voor het grootste deel.
De nummers "Rain Down", "Awakening" en het titelnummer zijn zeker nog wel de moeite waard, maar de rest is, hoe mooi gezongen en uitgevoerd dan ook, niet mijn cup of tea.