Miranda Sex Garden - Fairytales of Slavery (1994)

Label: Mute

1. Cut (5:01)
  2. Fly (3:45)
  3. Peep Show (3:56)
  4. The Wooden Boat (6:29)
  5. Havana Lied (2:13)
  6. Cover My Face (3:59)
  7. Transit (2:57)
  8. Freezing (2:25)
  9. Serial Angels (3:21)
  10. Wheel (6:23)
  11. Intermission (1:39)
  12. The Monk Song (3:25)
  13. A Fairytale About Slavery (8:48)
Mooi, gevarieerd album.
Klassiek geschoolde zang ondersteund door industrieele muziek gemaakt door leden van Einsturzende Neubauten.

avatar van apusapus
dat is een schok,..er is hier nauwelijks op gestemd -
....
onbekend maakt onbemind?
zonde,.. zonde,... het is een schitterend album, - het zeker waard om te luisteren!

avatar van Jean Rene
Van de vijf Miranda Sex Garden albums vind ik dit duidelijk de minste. Minder sfeervol dan de vorige albums.
Er wordt hier veel te veel geexperimenteerd en te weinig echt goeie nummers. Mijn favorieten zijn het gothic rock openingsnummers "Cut" en ook "Peepshow", maar het enige echt mooie nummer is "Cover my face".
Het album dat hierna kwam "Carnival of souls" is dan weer een stuk beter.

avatar van Mjuman
Suspiria staat hier op de plank - dat is een fraai album: wat ooit aantrekkelijk begon, klassiek geschoolde madrigalenzangeressen die met minimale begeleiding of a capella zongen verwerd op een gegeven moment tot een truc.

Dat wordt nog duidelijker in de band die Katharine Blake opzette na deze band (én voor de totstandkoming van het laatste album, Carnival of Souls), Mediæval Bæbes bijv: Mediæval Bæbes ~ All For Love Of One - YouTube

Die muziek doet denken aan Faun, Qntal en Heilung, een band die met allerlei parafernalia (geweien etc) optreedt en je op een meeslepende manier echt terugwerpt in de tijd. Het opvallende is dan deze muziek - noem het om mijn part "pagan folk" - weer als scharnierpunt tussen rock en wave optreed, als je kijkt naar de liefhebbers ervan. Ernst Horn (Qntal) vinden we ook terug in Deine Lakaien

avatar van Jean Rene
Ik zal eens gaan luisteren naar deze bands die je noemt, ik ben er wel benieuwd naar.
Miranda Sex Garden begon met middeleeuwse madrigalen op Madra, ook indrukwekkend.
Op Suspiria staan ook een paar hele mooie nummers zoals "Open Eyes" en "Bring down the sky", veel folk invloeden die op Fairytales nog nauwelijks aanwezig zijn.
Mijn favoriet is toch wel "Iris" met twee fantastische nummers "Fear" en het grandioze titelnummer.

Ik vind deze juist hun beste, valt mooi uit die samenwerking met leden van Einsturzende Neubauten.