Bad Brains - Into the Future (2012)

Punk / Rock
Label: Megaforce

1. Into the Future (2:44)
  2. Popcorn (3:13)
  3. We Belong Together (1:39)
  4. Youth of Today (3:26)
  5. RubADub Love (2:35)
  6. Yes I (1:29)
  7. Suck Sess (1:54)
  8. Jah Love (3:36)
  9. Earnest Love (3:14)
  10. Come Down (1:26)
  11. Fun (3:48)
  12. Maybe a Joyful Noise (4:44)
  13. MCA Dub (3:47)
avatar van platedraaier
De gebruikelijke in Jah ondergedompelde mengeling van rock en reggae, maar man man man, wat kunnen deze mannen dit toch goed.
Heerlijk nieuw plaatje van deze oudgedienden. De harde nummers zijn als vanouds. Kort maar hevig. De Regggae van Bad Brains kan ik hier ook weer waarderen. "Youth of Today/Rub a Dub Love" lopen heerlijk in elkaar over. Daarna de heerlijke heftigheid van "Yes I" en "Suck Sess". "Earnest Love" heeft een beetje het slepende van "Re-ignition".
Het hele album staat vol met goede songs, waarbij de overhand toch wel licht bij de reggae ligt.

Mocht je Bad Brains uit het oog verloren zijn, dan wordt het nu tijd voor een hernieuwde kennismaking.

avatar van frolunda
Ik vond Build a nation maar so-so maar deze ga ik toch weer proberen.

avatar van Mr. B
Zelf ben ik er nog niet uit, kwartje valt nog niet echt. Destijds was ik meer verrast door Build A Nation. Komt allemaal een beetje rommelig over en ik vind H.R. ook niet echt lekker uit de verf komen. Geluid is wel lekker fris, net alsof dit het eerste album is en we hier niet te maken hebben met oude punkrotten.

avatar van Oldfart
Ook deze rockers worden ouder en bestaan blijkbaar nog steeds.
Nu op de luisterpaal te bewonderen.

Wat opvalt is de bijna 'te mooi' klinkende productie en dat de stem aan enige urgentie heeft ingeboet.
Of moet je zeggen dat HR bijna zingt? Klinkt soms bijna als een Tom Waits met haast. En dan weer eens als een Scott Heron met een punk attitude.
Dr. Know weet nog steeds mooie gitaarlijnen neer te leggen, ook allemaal met minder scherpe randjes, maar nog steeds fraai en soms origineel.
Hier en daar wordt de in den Here dub gemengd met een Hip Hop beat of ander modern gedoe.
Het is in ieder geval nog steeds onmiskenbaar Bad Brains, alleen minder boos.
En een song als Yes I mag ik nog steeds graag horen.

Meevaller.
Kan wel eens uitdraaien op een aankoop.

avatar van Oldfart
Er zit rek in. Ook na een paar luisterbeurten blijft dit een fijn album.
Misschien zelfs wel top 10 van het jaar waardig.
MCA Dub is overigens een eerbetoon aan Beastie Adam Yauch, a.k.a. als MCA. Een langjarige vriend en producer van de band, die in mei j.l. overleed.

bennerd
Een paar heel fijne songs, wat ik toch verrassend vind. Het is oubollig tot en met (de hoogdagen van de band lagen toch echt in de eerste helft van de jaren '80), maar af en toe rockt het heerlijk door en sommige dubs grooven lekker. Maar het album zelf zal ik volgens mij niet meer in zijn geheel opleggen.

avatar van frolunda
Ik sluit me aan bij Oldfart,de eerste luisterbeurten klinken veelbelovend.Beste album van Bad brains sinds Quickness uit 1989 lijkt me.....

avatar van frolunda
Eindconclusie;sterk album dat verrassend fris klinkt en ook nog eens lekker afwisselend is.Van stevige rock (Popcorn),dub-reggae (RubADub love,Jah love) tot ouderwetse hardcore (Yes I,Suck Sess),het staat er allemaal op.Dat de hoogtijdagen van de Bad brains in het verleden liggen weet ik ook wel maar dat ze nog met zo'n goede cd op de proppen zouden komen had ik niet meer verwacht.

avatar van Lexicon Devil
Oldfart schreef:
Er zit rek in. Ook na een paar luisterbeurten blijft dit een fijn album.
Misschien zelfs wel top 10 van het jaar waardig.

Ja dat is een mooie link inderdaad.
Denk dat Bad Brains destijds DE inspiratiebron was van de Beastie Boys.
Beluister maar Some Old Bullshit...met de eerste tekens van leven van laatstgenoemde. Ik hoor duidelijk NY HC en ietwat flauwe rubbadub
Zou het toeval zijn dat beide bands een naam hebben met 2 woorden die allebei met een B beginnen?

avatar van lowieke
Durfte me er een tijdlang niet aan te branden.

Bad Brains zijn mij te heilig om eenzelfde lot als Black Flag te krijgen.. Maar nu na een paar jaar hoor ik nog steeds van alle kanten dat de laatste 2 albums van Bad Brains nog steeds staan als een huis.

Nu dan toch na een eerste luisterbeurt meer dan tevreden