Staind - Chapter V (2005)

Label: Atlantic

1. Run Away (3:39)
  2. Right Here (4:13)
  3. Paper Jesus (4:14)
  4. Schizophrenic Conversations (4:32)
  5. Falling (4:20)
  6. Cross to Bear (3:40)
  7. Devil (5:00)
  8. Please (4:24)
  9. Everything Changes (3:58)
  10. Trippy (4:42)
  11. King of All Excuses (3:39)
  12. Reply (4:14)
Beter of z'n Shades Of Grey.
Vooral Everything Changes en Right Here springen eruit, wel maar half kunen luisteren, door het gepraat van nogal luidruchtige mensen.
Momenteel een 3.5

Ik vind 'm niet beter dan Shades of grey, maar hij komt er maar net achter. Ook ik vind 'Right here' het beste nummer van dit album. verder vind ik vooral de wat hardere nummers van dit album goed zoals; cross to bear,paper jesus.......Moet er wel bij zeggen dat ik het album na een tijdje steeds minder goed ben gaan vinden, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het helemaal grijs heb gedraaid.

Dit is zeker beter dan Shades. Iets harder ook weer gelukkig. Zo hard als vroeger zullen ze helaas niet meer worden. Toch een goed album. 3.5*

avatar van Joän
Waanzinnig album, Everything Changes vind ik een relaxed nummer en Right Here is toch wel mijn fav, rustig nummer en text is goed.

Toch vind ik het album Break The Cycle ook goed en daar staat ook een nummer op It's been awhile die echt goed is.

Juist ja. Niks tegen deze plaat hoor, maar ga Dysfunction eens luisteren en kom dan maar weer eens terug, voordat je dit een 5* geeft

avatar van Joän
Ik geloof dat mensen zelf mogen bepalen hoeveel sterren ze een bepaald album geven en welke nummers ze leuk vinden.

Over Staind, ik heb al hun albums en dat ik met name het album Chapter V 5 * heb gegeven is omdat de nummers mij meer aanspreken, het album is iets "softer" dan de rest.

Het album Dysfunction vind ik zelf iets minder omdat het wat "harder" is.
Ik vind de nummers Just Go en Me wel weer heel goed.

Dus niet er gelijk vanuit gaan dat ik het album Dysfunction niet ken en dat ik nog maar eens terug moet komen om mijn stem te overwegen.
Dat is niet aan jou, want over smaak valt niet te twisten.

avatar van Harribo
Ik ken deze band niet zo heel goed.
Maar de nummers "Schizophrenic Conversations" en "Please" wel.
En wat betreft "Please"...ik snap niet dat dat nummer door niemand gekozen is als favoriet, ik vind het een fantastisch nummer.

Kingsnake
Het is zo jammer dat met name Linkin Park en Limp Bizkit de num-metal op zo'n kinderachte wijze brachten dat ze het genre direct de nek hebben omgedraaid. Ook van Korn e.d. kan ik niet echt blij worden.

Bands die onder het maaiveld blijven hangen, zoals Deftones, Staind, Alien Ant Farm en Incubus zijn zo ontzettend veel beter en veelzijdiger, dat het eigenlijk al geen Nu-Metal genoemd kan worden.
Maar omdat de media ze nog steeds als zodoende labelen, neemt bijna niemand deze bands serieus.

Staind is een band die power en agressie en een loodzwaar gitaargeluid mixt met grunge en zodoende met een uitstekend en prima rockgeluid komt, waar niets op aan te merken is.

Deze plaat staat vol met uitstekende en gevoelige rock met een licht metal-randje.
Aaron Lewis is eeen beetje een depressieve zeurpiet, maar daarentegen een meer dan goede zanger.