Wiz Khalifa - Cabin Fever 2 (2012)

Label: Taylor Gang

14. Nothin Like the Rest

met French Montana

bennerd
Verdomme Wiz,

Leer nu toch eens dat dit soort lompe X-files-beats niet bij je passen. Jij hebt vrolijke, catchy en wat meer up-tempo of juist meer laidback sfeerzetters nodig, niet dit soort donkere pompers. Nu is dit zo mogelijk de slechtste mixtape die je ooit gemaakt hebt (aan het eerste deel uit deze serie heb ik vreemd genoeg erg kunnen wennen, want Lex Luger) en je hebt dit jaar al een naar jouw normen matige tape op de markt gebracht. En godver, leer nu eens dat als je Juicy J op een track zet, dat hij er jou probleemloos uit rapt. Zeker op dit soort beats.

Gelukkig dat je met Thuggin' laat zien dat je het wel nog in je mars hebt. Ik blijf toch uitkijken naar je nieuwe album, want Rolling Papers en Kush & OJ waren erg goed.

Met vriendelijke groet,
Ben

avatar van Rosco
bennerd schreef:
Verdomme Wiz,

Met vriendelijke groet,
Ben

100 Bottles, I'm Feelin, Smokin Drink, MIA, Stu, en zoals je al zei Thuggin', allemaal heerlijke bangers. Dit is duidelijk een van zijn mindere mixtapes maar Wiz kan bijna geen echt slechte muziek maken. Mixtapes zijn gewoon een soort uitstapje van hem, als hij toch even een paar Lex Luger beats wil volspitten moet hij dat toch vooral doen? Op O.N.F.I.C. doet hij met Paperbond weer het tegenovergestelde. Wiz blijft mijn favoriete mainstream rapper, perfecte muziek voor een avondje chillen of voor het op stap gaan.

bennerd
Rosco schreef:

Uiteraard, maar daarom hoef ik het nog niet goed te vinden. Ik vind hem vaker niet dan wel werken op Lex Luger-beats. Uit de volledige Wiz-discografie zijn het de tracks en tapes die juist de meest relaxte, zonnige en uptempo sfeer hebben die ik het meeste trek. Deze is dan weer vrij kut. Maar ja, meningen