Shellac - 1000 Hurts (2000)

Label: Touch and Go

1. Prayer to God (2:50)
  2. Squirrel Song (2:38)
  3. Mama Gina (5:43)
  4. QRJ (2:52)
  5. Ghosts (3:36)
  6. Song Against Itself (4:13)
  7. Canaveral (2:38)
  8. New Number Order (1:39)
  9. Shoe Song (5:17)
  10. Watch Song (5:25)
avatar van Herr Meijer
Verrassing, toen ik de elpee kocht (een mooie plak dik vinyl) zat het cd'tje er bij.

Binnenkort eindelijk een opvolger, Excellent Italian Greyhound. Nu al zin in.

avatar van itchy
Dat is goed nieuws!

Deze plaat verscheen ook een aantal weken eerder op vinyl dan op cd... meneer Albini is een fervent cd-hater.

avatar van Jazper
Die tekst van New Number Order is echt grappig

avatar van BlueVelvet
This is a sad fuckin' song
We'll be lucky if I don't bust out crying

Prayer to god dan....tering, over een briljant nummer gesproken.

Just, fucking kill him. Fucking kill him, fucking kill him. Kill him already, kill him

avatar van Kurt-Cocaine
De teksten zijn gewoon geweldig.
Zo eerlijk allemaal.

avatar van frolunda
Goede Shellac elpee maar niet echt opzienbarend voor hun doen.Het openingsnummer Prayer to God springt er wat mij betreft echt uit en de rest van 1000 hurts bestaat degelijke noise rock waar de teksten vaak interessanter zijn dan de muziek.