Tygers of Pan Tang - Live at Nottingham Rock City ('81) (2001)

Rock / Metal
Label: Spitfire

1. Take It (4:37)
  2. Rock and Roll Man (2:43)
  3. Blackjack (3:01)
  8. Wild Catz (3:09)
  9. Money (3:59)
  10. Don't Stop By (3:49)
  11. Gangland (3:52)
  12. Silver and Gold (3:25)
  13. Hellbound (3:53)
  14. Slave to Freedom (5:31)
  15. All Or Nothing (3:11)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Ik ben niet altijd even vriendelijk geweest over deze groep, maar het is gemeengoed geworden in onze kleine knusse metalgemeenschap dat de eerste twee albums meer dan de moeite waard zijn: Wild Cat uit 1980 (die enigszins verpest werd door de zeer matige zang van Jess Cox) en Spellbound uit 1981.
Dit live-album dateert van 1981, dus opgenomen tijdens de toer voor het tweede album en dat betekent natuurlijk volgende line-up: Jon Deverill (zang), Robb Weir (gitaar), John Sykes (gitaar), Richard “Rocky” Laws (bass) en Brian Dick (drums).
Dit album ademt de sfeer in van het livealbum Strangers in the Night van UFO en is voor mij een groot feest: alles staat prima op band, de groep is geweldig op dreef en het publiek doet zijn duit in het zakje. Rob Weir en John Sykes zorgen voor veel vuurwerk.
Critici zullen wijzen dat het niet altijd even strak is en dat John Deverill niet altijd zijn ademhaling onder controle heeft. Stop met zagen, zeg ik, en geniet van een spetterend live-album waarvan het plezier afdruipt en waarop er tenminste sfeer is.

Guitars & Wings
Inderdaad een klasse album, uitgebracht toen de band zijn krediet allang was verloren.
Volgens de linernotes waren ze wat ziekerig/snotterig die dag, maar daar is weinig van te merken want ze spelen formidabel. Een vergeten juweeltje uit 1981. Jess Cox doet de (gast) vocalen op Wild Catz. De rest wordt gedaan door Jon Deverill.

Ik dacht trouwens dat Neat metal / edgy records van Jess Cox was ... en is dan ook precies het label waarop deze cd uitkwam.

Zoals ze vroeger zeiden: PLAY LOUD !!!

Op het stapeltje: Iron Maiden - maiden japan , Thin Lizzy - live....

Oh ik ken het album niet dus ga ik er achter aan..