Bettye Swann - Bettye Swann (2004)

Soul
Label: Capitol

1. Don't You Ever Get Tired (Of Hurting Me)? (2:55)
  2. (My Heart Is) Closed for the Season (3:02)
  3. I'm Lonely for You (2:43)
  4. Don't Touch Me (2:34)
  5. Little Things Mean a Lot (3:43)
  6. Cover Me (2:33)
  7. Just Because You Can't Be Mine (2:37)
  8. Then You Can Tell Me Goodbye (3:46)
  9. Sweet Dreams (3:05)
  10. You're Up to Your Same Old Tricks Again (2:57)
  11. No Faith No Love (3:21)
  12. Ain't That Peculiar (2:55)
  13. Don't Let It Happen to Us (2:45)
  14. Today I Started Loving You Again (2:40)
  15. Words (2:37)
  16. These Arms of Mine (2:30)
  17. Tell It Like It Is (2:56)
  18. Stand by Your Man (2:46)
  19. Chained & Bound (2:39)
  20. Willie & Laura Mae Jones (2:46)
  21. Angel of the Morning (2:48)
  22. Traces (3:06)
avatar van J.J. Wever
Magistrale soul. In dezelfde serie als het album van Candi Staton.

avatar van Reijersen
Via top2000 A Go-Go geïnteresseerd geraakt in deze zangeres. Ik ben benieuwd.

tondeman
Mooi album zeg, enkele zeer smakelijke covers, met name Ain't That Peculiar vind ik erg goed gedaan. Heerlijk zoals dat nummer wordt omgebouwd hier. Verder nog wel wat prachtige liedjes hierop en doordat er redelijk wat variatie in stijl inzit blijft het altijd erg onderhoudend. 4*

J.J. Wever schreef:
Magistrale soul. In dezelfde serie als het album van Candi Staton.

en Willie Hightower.

avatar van misja82
een van mijn favoriete soulplaten. hier staat erg veel moois op. the you can tell me goodbye doet et erg goed bij mij.

avatar van Reijersen
22 nummers lijkt wat veel, maar is allemaal erg makkelijk weggeluisterd. Dit vooral omdat het niveau erg hoog blijft. Bettye toont zich een begenadigd vocaliste en de producties zijn allemaal erg sterk. De afwisseling in stijlen zorgt ook voor een leuke sfeer. Bijzonder sterk soulalbum.

avatar van lebowski
Kom helaas niet verder dan: wel leuk. Twee keer beluisterd, bespeur duidelijk dat hier kwaliteit afgeleverd wordt, maar het is niet mijn kopje soulthee. Durf het bijna niet hardop te schrijven, maar het is allemaal zo saai. Geen stem van mij, heb nummer 22 beide luisterbeurten niet gehaald.

avatar van sq
sq
Aan mij ook niet zo besteed, maar wel tweemaal helemaal gehoord. Erg veel nummers, maar al met al komt het album toch niet zeer lang over. De nummers zelf zijn echter niet alleen kort, maar helaas ook wat niemendallerig. met daaronder nogal wat mindere covers.
Het prachtige Angel of the Morning blijft maar met moeite overeind, Ik heb zelf het nummer van Melanie, Merilee Rush, Juice Newton en Nina Simone en die zijn echt allemaal wel beter vind ik.
Stand by Your Man en vooral Little Things Mean a Lot zijn helemaal niet om door te komen; echt foute nummers. Ain´t that Peculiar is inderdaad wel aardig. Maar ik heb in herinnering dan ook Chaka Khan, die het volgens mij ook deed en dat helpt niet echt (Chaka zo´n beetje mijn favoriete soulzangeres) .

Maar niet alles is naar; My Heart Is Closed for the Season (ken ik niet in andere versie) vind ik bijvoorbeeld heel mooi, met een accoordschema dat erg lijkt op ´Move on Up´ van Curtis Mayfield (weet niet welke ouder is trouwens). Het nummer daarna is ook wel lekker.
Al met al te vaak ´zakt het in´ en scoort het als album voor mij een onvoldoende.