The Proletariat - Soma Holiday (1983)

Punk / Rock
Label: Non-U

1. Decorations (3:05)
  2. Splendid Wars (1:42)
  3. Famine (1:55)
  4. Embraced (2:37)
  5. Events/Repeat (1:57)
  6. Another Banner Raised (1:43)
  7. Hollow Victory (2:43)
  8. Condition (2:10)
  9. Avoidance (1:56)
  10. Pictures (2:46)
  11. Bread and Circus (2:10)
  12. Blind (1:51)
  13. Subsidized (3:26)
  14. Torn Curtain (1:34)
  15. Purge (2:44)
  16. Scars (1:37)
  17. Decide on Change (1:38)
  18. No Lesser of Evils (2:18)
Geen stemmen hier? Naja misschien moet ik niet verbaasd zijn, maar in mijn verkenning door 80's punk komt dit toch wel vaak bovendrijven. Vaak geasocieerd met de Boston Hardcore scene, maar eigenlijk is het geen hardcore. Het heeft meer van doen met het dissonante postpunk geluid van Gang Of Four en Wire. De bas is ook sterk en prominent aanwezig, gitaren doen hun eigen rare ding, strakke drums en blaffende zang maken het af. Leuk dit!

avatar van nachtschade
Epische plaat. Buitenbeentje in de Boston HC scene met een geheel eigen geluid. Geen pijlsnelle nummers, maar doordachte tempowisselingen met verrassende riffs. Niet makkelijk in het gehoor liggend en ik heb echt een paar keer goed moeten luisteren om deze plaat te kunnen waarderen. Onderschatte band.....