Will Johnson - Scorpion (2012)

Roots
Label: Labelman

1. You Will Be Here, Mine (4:17)
  2. Rosanky (2:47)
  3. Bloodkin Push (Forget the Ones) (6:56)
  4. Blackest Sparrow / Darkest Night (3:31)
  5. It Goes Away So Fast (3:11)
  6. Scorpion (2:25)
  7. Riding from Within (2:34)
  8. Winter Screen Four (3:14)
  9. Truss of Ten (2:45)
  10. Vehicular and True (5:17)
Will Johnson is een bezig baasje , als front man ven Centro Matic en South San Gabriel, verder participeert hij ook nog in Monsters of Folk. Verder is hij mede oprichter van the Undertow Orchestra and Baboon.
Zelf vind ik South San Gabriel erg goed en zijn solo platen hebben daar wel wat van weg.
Op Scorpion krijgen we melancholische roots muziek voorgeschoteld, het zal nergens vrolijk worden. Tenminste dat lijkt als je de muziek op je in laat werken, maar de teksten zijn niet zo depressief als het lijkt. Zo nu en dan hoor je wat vergelijking met Neil Young, Vic Chesnutt en Sparklehorse. Gewoon een mooi album, de voorganger werd 8 jaar eerder uitgebracht, dus wel een tijdje op moeten wachten.
Prachtig, sober album.