Walter Trout Band - Transition (1992)

Blues / Rock
Label: Provogue

1. Motivation of Love (5:06)
  2. Endless Variety (3:34)
  3. Transition (5:15)
  4. Running in Place (5:25)
  5. Deeper Shade of Blue (4:12)
  6. Got to Kill the Monkey (4:14)
  7. Face the Night (4:28)
  8. Playing with Gloves On (4:16)
  9. She's Missing (6:31)
  10. Fast Moving Traffic (4:49)
avatar van Snakeskin
1 van de betere platen van deze band. Het geheel start furieus maar kakt na mate de plaat vorderd als geheel toch wel een beetje in.

avatar van Rogyros
Juist een van de mindere platen van Walter Trout als je het mij vraagt. Dit is ook niet slecht, maar hij gaat later meer naar wat rauwe bluesrock en dat past hem beter. Dit is wat meer middle of the road.

Niettemin een prima plaat. Heeft evenwel betere platen uitgebracht.

Walter bewandelt duidelijk het pad van de rockmuziek op deze CD; het is een van zijn meest stevige en intense album uit zijn collectie. De titeltrack bijvoorbeeld geeft menig hardrockband het nakijken. Om evenwicht te bieden aan al het gitaargeweld zijn een aantal prachtige ballads aanwezig als “running in place” en “face the night”. Het melodieus bluesrockende “Deeper shade of blue” is gewoonweg een van zijn beste composities ooit. Wat te denken van “she’s missing”; zelden kwam een bluesnummer zo heerlijk gemeen en furieus uit de speakers knallen. Met het Hendrix-achtige “Fast moving traffic” als afsluiter zet Trout met Transition een dijk van album neer.

avatar van spinout
Een redelijk geslaagd album, met name als Trout lekker vuig speelt. De ballads zijn minder.

avatar van Brutus
Aardige plaat wel iets minder dan de eerste 2 albums.
Hierop staat wel een knaller van je welste She's Missing.

avatar van Rinus
Best weer een sterk album van WTB. Wat meer rock dan blues, maar het laatst genoemde is nooit ver weg. Het album luistert in zijn geheel goed weg, althans in mijn oren. Goede vrij open productie ook.