Prefuse 73 - One Word Extinguisher (2003)

Electronic / Hip-Hop
Label: Warp

1. The Wrong Side of Reflection (Intro) (0:34)
  2. The End of Biters - International (1:17)
  3. Plastic (2:44)

met Diverse

4. Uprock and Invigorate (3:46)
  5. The Color of Tempo (2:34)
  6. Dave's Bonus Beats (2:10)
  7. Detchibe (4:08)
  8. Altoid Addiction (Interlude) (1:01)
  9. Busy Signal [Make You Go Bombing Mix] (2:41)
  10. One Word Extinguisher (4:04)
  11. 90% of My Mind Is with You (3:15)
  12. Huevos with Jeff and Rani (1:22)

met Mr. Lif

13. Female Demands (2:29)
  14. Why I Love You (2:55)

met Jenny Vasquez

15. Southerners (Interlude) (0:23)
  16. Perverted Undertone (3:18)
  17. Invigorate (Interlude) (1:25)
  18. Choking You (4:01)
  19. Storm Returns (5:15)
  20. Trains on Top of the Game (Interlude) (1:54)
  21. Styles That Fade Away with a Collonade Reprise (4:26)
  22. Esta * (1:22)
  23. Pentagram * (3:00)
avatar van Carolaah
Lekker geluid.
Gewoon relaxt..
A la Kruder en Dorfmeister vs Dj shadow.

Draait lekker weg.. Mooi in z'n geheel. Niet spectaculair, maar wel gewoon fijn om aan te horen.

tuktak
lekker krachtig album van prefuse. je horot idd die dj shadow invloeden wel terug, maar echt gelijkenis vind ik het ook weer niet hebben. daar dj shadow een spiritueelachitge vibe weet te creeeren, maakt prefuse eerder beats. een album waar wat mij betreft wel wat meer gastrappers bij op hadden gemogen om het af te maken. plastic met diverse heeft ook net iets extras in vergelijk met de rest.

avatar van Mindshifter
Zeker niet zo spectaculair als zijn voorganger maar toch een interessante en prettige luisterbeurt. *3,5.

Dwangbuis
DJ Shadow zie ik nog geen 'fuck with the beat' (cfr. Female Demands) doen zoals Prefuse 73 hier doet. Plezierig album, de interludes zijn fijn, maar een oorgasmus heb ik niet gehad.

avatar van Dutchy
Hele fijne muziek. plaatje wat lekker wegdraait, en prettig klinkt.
voor mij het beste album van Prefuse.Paar zeer aanstekelijke nummer zoals ´Perverted Undertone en Trains on top of the game (het begin ! )

4 sterren

Perverted Undertone gebruikt dezelfde sample als een nummer van Arts the Beatdoctor

avatar van Ernie
Storm Returns blijft toch van mijn favoriete instrumentals ooit. Heerlijk nummer

avatar van Weirdo Wizzy
Dit is erg fijne instrumental hiphop. Ik hoor hier inderdaad DJ Shadow invloeden in maar dat is ook niet lastig, want dat is nou eenmaal een pionier op dit 'genre'. Niet over de hele linie even interessant, maar dat stoort niet. The Color Of Tempo is een nummer dat ik al kende. Altijd lekker gevonden. Het nummer heeft een hakkelende beat. Een kenmerk dat vaker terugkomt in de nummers van Prefuse. Maar het titelnummer en ook de afsluiter is heerlijk. Ondanks al die vrij korte nummers voelt het best wel als een geheel aan. Er gebeurt best veel in de nummers; het is beest speelse muziek, maar tegelijk wel gewoon fijn luisterbaar. Het is best aangenaam luchtig al met al.