Severe Torture - Feasting on Blood (2000)

Label: Hammerheart

1. Feces for Jesus (3:17)
  2. Blood (2:53)
  3. Decomposing Bitch (4:50)
  4. Baptized in Virginal Liquid (2:39)
  5. Twist the Cross (3:28)
  6. Butchery of the Soul (3:43)
  7. Rest in Flames (3:03)
  8. Severe Torture (2:07)
  9. Pray for Nothing (3:39)
  10. Vomiting Christ (4:24)
  11. Lambs of God (2:23)
  12. Taking Down the Descender (3:49)
bro
man man man, waarom moet die zanger het allemaal verpesten?? de gitaren en drums zijn zaaaalig maar omdat de zanger nog nieteens deftig kan grunten word zowat de helft van de muziek verpest.
de 'grunts' van de zanger zijn namelijk gewoon zachte grommen die de zanger maakt maar dan in de studio dubbel zo luid over de muziek geplakt.
het lijtk zelfs dat hij in een glas grunt om het een dieper effect te geven
alee, zo lijkt het toch en of het nu zou kloppen of nie(waarschijnlijk nie), het blijft niet goe

4* voor de muziek maar door de zanger 2.5 of 3*

Ik hoorde hier een nummertje van, die was geniaal.
Decomposing Bitch

bennerd (moderator)
Goede Brutal Death van deze Nederlanders, klinkt helaas nog niet zo vet als "Misanthropic Carnage" en niet zo sfeervol als "Fall of the Despised".

dit is lekker brutaal.ik kan het niet helemaal afluisteren.maar het is wel vooral de hoes

max en joep
ik ben dol op deathmetal maar ik vind juist die hoezen vaak zo ontzettend zwak.

in de metalwereld gaan soms zeldzaam lelijke hoezen rond

bennerd (moderator)
Ik vind die hoezen juist geweldig

avatar van Rhythm & Poetry
Jullie zullen het wellicht niet geloven maar Seth van Loo (drums) en Thijs van Laarhoven (geen idee maar wel bandlid) zijn beide neven van mij. Had niet verwacht dat ze het helemaal tot musicmeter zouden schoppen, die boeren uit Liempde.

Met de muziek heb ik overigens helemaal niks, versta het over het algemeen ook niet.

bennerd (moderator)
Zeg iig maar tegen hun dat ik fan ben

giantguy
Thijs is ook neef van mijXD Ik moet hem eigelijk nog feliciteere omdat ie oom is geworden. Mar ik heb Thijs in geen jaren meer gezien, laatst toen m'n opa en oma 50 jaar getrouwd waren, en dat is al tijd gelede. Maar de muziek is echt wel goed!!!!!

avatar van Rhythm & Poetry
Ja wie ziet Thijs wel , ik heb hem ook al jaren niet meer gezien. Zou hem niet eens herkennen. Seth is wel een erg aardige gast.

bennerd (moderator)
Feasting on Blood is een van de brutere death metalplaten van het Nederlands grondgebied. Lang geleden wist deze band nog wat potten te breken, die tijd zijn ze volgens mij nu wel voorbij. Intussen heb ik niet veel meer met dit genre, maar dit is wel een van de betere gortige platen, met voor de liefhebbers een ideale mix tussen brute herrie, technische moeilijkdoenerij en af en toe wat slams.

avatar van B.Robertson
Hun laatste album ligt al meerdere jaren achter ons. Kreeg van een collega drie albums mee ter beluistering. Beetje de indruk dat het ene album naadloos verder gaat waar het vorige ophield, maar wel amusant.