Emmylou Harris - Last Date (1982)

Country / Roots
Label: Reprise

1. I'm Movin' On (3:05)
  2. It's Not Love (But It's Not Bad) (2:49)
  3. So Sad (To Watch Good Love Go Bad) (3:20)
  4. Return of the Grievous Angel (3:51)
  5. Restless (3:20)
  6. Racing in the Street (5:25)
  7. Long May You Run (3:10)
  8. We'll Sweep Out the Ashes (In the Morning) (2:50)
  9. Juanita (3:07)
  10. Devil in Disguise (3:10)
  11. (Lost His Love) on Our Last Date (3:31)
  12. Buckaroo / Love's Gonna Live Here (Medley) (4:19)
  13. Another Pot O' Tea (3:01)
  14. Maybe Tonight (2:53)
Nog niemand?

Dan mis je wat, geweldig live album. Lekker tempo.

4.5*

Hendrik68
Ken dit live album niet, maar Return of the Grievous Angel, dat ik toch zie als een van de beste countrynummers ooit gemaakt, daarbij houd ik mijn hart vast. Het was toch de klik tussen Parsons en Harris die dit nummer tot een monument maakte. Ben er wel benieuwd naar eigenlijk hoe dit zonder Gram uitpakt.

avatar van henk01
Ik kan je vertellen dat de hele cd top is.

Hendrik68
Ze is in ieder geval de beste zangeres die er bestaat, dus een optreden verknallen kan ook bijna niet.

Hendrik68
Ik heb niet even een gedeelte van het concert beluisterd via Spotify. Poeh, daar had ik graag bij willen zijn zeg. De versie van Grievous Angel valt me alleszins mee. De Springsteen cover Racing in the Streets is zelfs geniaal te noemen. Ik ga hem nog eens even wat nader bestuderen binnenkort.

avatar van Madjack71
Een prima live album van country legende Harris. Goed gezongen, vlot gespeeld en luisterd lekkerr weg. En met een country bewerking van Springsteen klassieker Racing in the Street, kun je bij mij wel terecht. Zou deze dame graag nog eens live willen bewonderen. Maar ondertussen doe ik het hier ook wel mee.

Stijn_Slayer
De vaart zit er inderdaad lekker in. Aanvankelijk had ik wel een beetje moeite met haar stem. Ze zingt absoluut niet slecht, maar als je het afzet tegen haar studioplaten vanaf 1973 is dit duidelijk minder zuiver, soepel en krachtig gezongen. Emmylou Harris had een stem om verliefd op te worden en dan is het toch even wennen als het iets minder wordt.

Naarmate het concert vordert, gaat ze gelukkig beter zingen. 'Long May You Run' is bijvoorbeeld al een stuk beter gezongen dan het openingsnummer. En op 'Racing in the Street' legt ze ook een schitterende emotie in haar stem.

Bij 'We'll Sweep Out the Ashes (In the Morning)' trapte ik er bijna in. Dacht even dat ik countryheld #1 Gram Parsons hoorde. Dat geldt ook voor 'Juanita'. Ik denk dat hij trots zou zijn geweest.

avatar van henk01
Als we haar vanavond zo horen, teken ik er voor!

avatar van henk01
Zo heb ik haar gisteren niet gehoord, hier en daar een beetje tam.
En wat al eerder gezegd is, een optreden verknallen kan ze niet.

Ik vond het een geslaagd optreden!

Ben ik de enige die dit optreden van Emmylou Harris met de Hot Band met een 5 weet te waarderen? Ja dus. Racing in the street, geschreven door Bruce Springsteen is top. Ben niet zo gecharmeerd van Bruce zijn zangkwaliteiten, maar hij schrijft geweldige songs en wanneer Emmylou ze vertolkt is het genieten.
Nog even gezocht n.a.v. bericht Stijn Slayer; de duet zanger is Barry Tashian.

avatar van Twinpeaks
Heerlijke live plaat. De vaart blijft er goed in en wederom prima coverkeuzes. Dat ze nummers pakt van twee favorieten van mij is een mooie bonus. Hij draait al de hele dag en de dag is nog niet om. Ik doe mee met 5 sterren, omdat ik werkelijk niks aan te merken heb op deze prachtplaat.