Easy Star All-Stars - Dub Side of the Moon (2003)

Reggae
Label: Easy Star

1. Breathe (3:52)

met Sluggy Ranks

2. On the Run (3:24)
  3. Time [Feat (6:58)

met Corey Harris & Ranking Joe

4. The Great Gig in the Sky (4:25)

met Kirsty Rock

5. Money (6:26)

met Gary Pine en Dollarman

6. Us and Them (7:55)

met Frankie Paul

7. Any Colour You Like (3:38)
  8. Brain Damage (4:07)

met Dr. Israel

9. Eclipse (1:53)

met The Meditations

10. Time [Alternate Version] (3:38)
  11. Great Dub in the Sky (4:22)
  12. Step It Pon the Rastaman Scene (4:02)

met Ranking Joe

13. Any Dub You Like (3:22)
Geweldige reggae-interpretatie van Dark Side Of The Moon - het fameuze Pink Floyd album. Easy Star All-Stars zijn min of meer de huisband van het New Yorkse reggaelabel Easy Star.

avatar van EmDee
Dit klinkt als ontzettende heiligschennis.

Ik vind Dark Side Of The Moon niet heilig.

moviefreak#1

Kom kom, niet zo aangeslagen reageren. Het is niet alsof hier iemand 5 keer afstapt in een tijdrit.

Ik vind geen enkel album heilig, maar dat doet hier niet eens ter zake. Alhoewel ze er een eigen draai aan hebben gegeven, is dit wel met veel respect gebeurd. Het zou wat anders zijn als die gekke kikker van de beltonen een plaat opnam en daarbij een klassieker om zeep hielp.

avatar van luc011190
Ik vind dat je dit soort lef juist moet waarderen. herman omschrijft het goed. Is er een nummer dat een beetje de sfeer van het hele album weergeeft? (aangezien niemand een favoriet heeft geselecteerd )

Nu ook OK Computer uit in reggea versie door, geloof ik, dezelfde gasten. Ik wil ze allebei wel

avatar van jellorum
Erg geslaagde versie van DSOTM, haalt het in verre niet van het origineel, duh, maar toch mag ik graag dit plaatje luisteren....

avatar van HBT
HBT
Het begin van Money is wel tamelijk briljant!

avatar van Maiky
HBT schreef:
Het begin van Money is wel tamelijk briljant!

Amen. Daar kan zelfs ik de humor wel van in zien.

avatar van ChrisX
Ha, er is een soort van vervolg op gekomen in de vorm van Dubber Side Of The Moon: dubremixes van deze reggae-uitvoeringen. Tja, het is uitmelken van een goed lopend album (er is ook al een live-dvd die overigens erg goed moet zijn) maar als ik de samples hoor op Amazon bevalt me dit ook prima.

avatar van izabella
DSotM is heilig, daarom is het des te meer knap dat er zo'n origineel cover-album van is gemaakt.