The Free Design - The Now Sound Redesigned (2005)

Label: Light In The Attic

1. Redesigned (Intro)
  2. Where Do I Go

met Madlib

3. Umbrellas

met Peanut Butter Wolf

4. Radio Break (Interlude)
  5. Harve Daley Hix

8. 2002 - a Hit Song

met Chris Geddes

9. I Found Love

met Styrofoam en Sarah Shannon

10. Funk Design (Interlude)
  11. Don’t Cry Baby

met Koushik en Dudley Perkins

12. Blowin’ Bubbles (Interlude)
  13. Kites Are Fun

16. The Proper Ornaments

met Super Furry Animals

17. An Elegy

met Kid Koala en Dynomite D

18. Light My Fire (Interlude)
  19. Dorian Benediction

met Caribou

avatar van Osiris Apis
De naam zegt het al, de groep The Free Design onder handen genomen door voornamelijk hiphop producers/mc's.

avatar van Spliffy McGreen
ja maar wel heel goed gedaan hoor.
de topper uit deze mix The Proper Ornaments van de furries. maar die hebben zowie so al een streepje voor bij mij.

verder ook een geniale mix van hip,trip-hop 60's en pschycadelic maf gedoe. Echt amazing.

heb dit album vandaag binnen gekregen, heb er ook wel heel lang op moeten wachten (2,5 jaar) maar nu toch al 4 keer beluisterd.
dit komt bij mij zelden voor. wat een mooie trip. ik word hier heel blij van deze kan tippen tegen m'n nr1. in mijn top 10

Nu al 5* daar twijfel ik niet aan.

avatar van luc011190
Lijkt me een interessant plaatje, ga ik eens opzoeken.

Wel toffe gastartiesten: Super Furries, Styrofoam, Caribou, Stereolab, etc. Ook maar 's naar op zoek.

avatar van luc011190
Heel gaaf concept wel dit, die mix van jaren 60-harmonieën, jazz/hiphop/cut/paste-samples en interludes. Al met al een heel apart sfeertje dit, en wel bijzonder hoe die verscheidenheid aan artiesten toch zo'n eenheid kan creëren.

ManMonster
Wat is 'An Elegy' een vet nummer zeg, ik blijf het maar luisteren! Het album zelf is trouwens ook niet verkeerd..