Chrome - Half Machine Lip Moves (1979)

3,91

Label: Siren

1. TV as Eyes (2:19)
  2. Zombie Warfare (Can't Let You Down) (5:47)
  3. March of the Chrome Police (A Cold Clammy Bombing) (3:39)
  4. You've Been Duplicated (2:38)
  5. Mondo Anthem (3:34)
  6. Half Machine Lip Moves (5:22)
  7. Abstract Nympho (3:36)
  8. Turned Around (2:01)
  9. Zero Time (3:04)
  10. Creature Eternal (1:53)
  11. Critical Mass (2:01)
17 BERICHTEN
avatar van Toon1
Dit is meer avant-garde dan rock denk ik.

avatar van Paalhaas
Denk ik niet. Weergaloze plaat trouwens. Alleen al de eerste 5 seconden!

Beste plaat in het genre "industriële zombiegaragepunk"

stevie schreef:
Beste plaat in het genre "industriële zombiegaragepunk"

4 stemmen, 4 keer een 4,5/5. Dat moet toch de aandacht trekken van de industriële zombiegaragepunk-fans.

Blijkbaar zijn ze hier op MuMe niet zo sterk vertegenwoordigd.

Laatst heb ik dit album gekocht. Volgens mij een recente reissue (weet iemand dat zeker)?
Hoe dan ook: zeer goede plaat. Rotte trommels en gare gitaren, maar wat een sensationele, vette herrie! Uniek in zijn soort.

avatar van jellorum

als je dit nog niet gehoord hebt dan heb je nog geen herrie gehoord....heerlijk deze muziek...

avatar van jellorum

Ik lees op RYM de vergelijking met Hawkwind meets punk/noise of zoiets, nu ken ik enkel Space Ritual maar vindt dit wel een geslaagde omschrijving als je er al een kunt maken voor deze muziek.

acid/punk/trash/noise/rock/kraut/space

Af en toe moet ik deze plaat beluisteren. Soms voel ik de nood te ontsnappen aan de dagdagelijkse rompslomp die mijn bestaan tergt. Wie niet hersenloos door het leven stapt heeft daar normaal gezien wel eens behoefte aan. Ontsnappen kan je op veel verschillende manieren doen en vaak heb ik verkeerde manieren gezocht om dat te doen. Manieren die je lichaam vernietigen of vergiftigen wanneer die ontsnappingsdrang je leven gaat beheersen.
Een gezondere manier van escapisme is luisteren naar Half Machine Lip Moves. Echt een plaat die uit de toekomst komt, muziek die bijna onwerkelijk is.
Zo is er Abstract Nympho dat begint met een willkeur aan geluidseffecten tot plots die gitaar en drum en bas invallen, eventjes maar om dan weer over te glijden naar geluidsexperiment.
Die song is zo geniaal. Echt.
Opener Tv as Eyes is keihard in your face en wat een outro ook! Eigenlijk volgen dan alleen maar hoogtepunten.
You’ve Been Duplicated, Zero Time, Critical Mass om er maar enkele te noemen.

Het geluid van de alien-invasie mocht die er ooit komen lees ik op het net.. Ja maar ook het geluid van het onderzoek naar wat de mens in de diepste krochten van z'n zijn kan ontdekken.

avatar van mayhemblik
Kado gekregen van mijn broer die ik opeens weer liefheb, na twee luisterbeurten al vier **** dat beloofd nog wat.
Wat raden jullie mij van deze band nog meer aan??

avatar van Paalhaas
Alien soundtracks is ook de moeite waard, maar kan wat mij betreft toch niet tippen aan deze hier.

Aquila
Ik vind Alien Soundtracks juist net een streepje beter dan deze. Maar als je van je broer de CD hebt gehad dan heb je ze beide al op hetzelfde schijfje staan.

Op CD is vrijwel alles van de band onvindbaar tot onbetaalbaar. Ik vind de combinatie Into the Eyes of the Zombie King / 3rd From the Sun ook weergaloos. Van het latere werk is Another World hun beste werk vind ik.

Aquila schreef:
Ik vind Alien Soundtracks juist net een strpeeje beter dan deze. Maar als je van je broer de CD hebt gehad dan heb je ze beide al op hetzelfde schijfje staan.

Half machine lip moves is gewoon los verkrijgbaar.

Paalhaas schreef:

Half machine lip moves is gewoon los verkrijgbaar.

Volgens mij is juist Alien Soundtracks los verkrijgbaar - rerelease van recente datum. Op de CD met deze voorkant staat Alien Soundtracks integraal ook. Tenminste bij mij - ik ken eerlijk gezegd geen andere versie. Op welk label?

Aquila schreef:

Noiseville. Sorry, late reactie.

Maar wel direct gelezen!

avatar van freakey
Paalhaas schreef:

Noiseville. Sorry, late reactie.

Die heb ik ook ja....