Badfinger - Airwaves (1979)

Label: Wounded Bird

1. Airwaves (0:29)
  2. Look Out California (3:27)
  3. Lost Inside Your Love (2:44)
  4. Love Is Gonna Come at Last (3:37)
  5. Sympathy (4:30)
  6. The Winner (3:28)
  7. The Dreamer (5:22)
  8. Come Down Hard (3:51)
  9. Sail Away (3:35)
Album zonder Mike Gibbins en Pete Ham (overleden). De 2 overgebleven hebben er met gastmuzikanten (o.a. Nicky Hophkins en Andy Newmark nog een album "uitgeperst". Het zijn 9 nummers zonder echte hoogtepunten. The Dreamer en Sail Away hebben nog enigszins het oude Badfingerniveau, maar Pete Ham werd node gemist. Het was een "stuurloze"band geworden. Na dit album werd er nog één album opgenomen, dat helaas niet meer te verkrijgen is. Na een ruzie tussen Joey Molland en Tom Evans over de muziekrechten over het wereldberoemde nummer Without You, stapte Tom Evans uit het leven en was het "fenomeen" Badfinger, dat zo'n mooie start kende bij Apple Recorde met hulp van McCartney en Harrison over and done. In 2000 verscheen nog een album Head First, met opnamen uit 74', in de "oude" bezetting, maar die moet ik nog op de kop zien te tikken. Tja, Badfinger, a tragic story !!!!