Butthole Surfers - Psychic...Powerless...Another Man's Sac (1984)

Label: Touch and Go

1. Concubine (2:28)
  2. Eye of the Chicken (1:36)
  3. Dum Dum (3:47)
  4. Woly Boly (2:45)
  5. Negro Observer (3:40)
  6. Butthole Surfer (3:02)
  7. Lady Sniff (3:45)
  8. Cherub (6:23)
  9. Mexican Caravan (2:46)
  10. Cowboy Bob (2:56)
  11. Gary Floyd (1:54)
avatar van korenbloem
dit album paar dagen terug ontdekt, wat is dit gaaf zeg. wat een heeerlijke ritmes, het si grappig energiek. En heerlijk afwisselend. Prachtig dit.

jeko
Cherub is een erg tof nummer ook te horen als soundtrack bij de korte Richard Kern film Submit To Me.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Hoorde destijds Lady Sniff bij de Wilde Wereld want een raar nummer met spugen als het terugkerend refrein, compleet met scheten, overgeven en boeren.
Cult uit de 80's

avatar van New Dawn Fades
Kan iemand een keer de originele hoes uploaden?

Butthole Surfers - Psychic... Powerless... Another Man's Sac (Vinyl, LP) at Discogs

Bovenstaande hoes is later de 'standaard' geworden.

avatar van freakey
Lady Sniff...gorgel... tuff

avatar van Paalhaas
New Dawn Fades schreef:
Kan iemand een keer de originele hoes uploaden?

Bovenstaande hoes is later de 'standaard' geworden.

Dat is niet waar. Bovenstaande hoes is de originele van de Amerikaanse uitgave op Touch & Go van december 1984. De hoes waarnaar jij linkt is van de UK uitgave van juli 1985. Toch goed dat je 't zegt, want zo ben ik er wel achter gekomen dat hier 1984 ipv 1985 moet staan. Toch een correctie doorgevoerd dus, maar niet van het plaatje.

avatar van DKs
DKs
Samen met Rembrandt Pussyhorse voor een paar gulden gekocht bij een winkel die spullen met rookschade verkocht. Aan hoes en LP was niks te zien, doen het jaren later nog prima. Was wel wat anders dan verwacht, ik was in die tijd erg into punk en hardcore, had afgaande op de naam meer een punkband verwacht. Maar desondanks zijn het klassiekers in mijn platenkast geworden. Heerlijke weirde experimentele freak muziek die alle kanten op gaat.

En kenden jullie deze YouTube (door een fan gemaakte) clip bij het prijsnummer Dum Dum al?
Sluit goed aan op de muziek zakmaarzegge.