Hala Strana - Fielding (2003)

Avant-Garde / Roots
Label: Jewelled Antler

1. Leaves (1:10)
  2. Pogonishte (4:36)
  3. Herding Slip (4:35)
  4. Villages (5:00)
  5. Lasting (2:57)
  6. Doves Fielding Coal (4:13)
  7. Terrene (3:19)
  8. Bowl Spinning (2:52)
  9. Haneros Haluli (4:28)
  10. Ovcepolsko (3:46)
  11. Time (1:39)
  12. Tarrow Commons (3:17)
  13. The Split Tree (2:46)
  14. Petals (3:09)
  15. Jestingstock (3:13)
  16. A Sudden Walk (2:48)
  17. Threshing Floor (4:33)
  18. Hell Birds (5:23)
  19. Balada Conducatorolui (4:34)
  20. Burh (2:16)
  21. Svatovac / Becarac (3:59)
  22. Lament (3:40)
  23. Cassia Shops (1:08)
avatar van grovonion
Ik heb een beetje moeite met de beoordeling. 't is in eerste instantie niet eenvoudig hierin liedjes of composities te herkennen. Het is ook geen eenvoudige muziek. Hij klinkt erg artisanaal, dacht ook eerder dat dit wereld-muziek was dan avant-garde. Lijkt alsof deze live is opgenomen tijdens het schaapherden. Wou al bemerken dat ik dit anders zou bekijken in het land van herkomst, maar wat blijkt: 't is Amerikaans? Afhankelijk van stemming en plaats van beluisteren zou dit hoge toppen kunnen scheren maar voorlopig slechts 3*

avatar van Twilight
Nog niet helemaal afgeluisterd, maar nu al erg mooi. Het feit dat het zich niet goed vast laat leggen kan ik juist wel erg waarderen.
Maar hier dan daar mag het wat mij betreft nog wel wat heftiger, wat meer uitschieters.