Emmylou Harris - Quarter Moon in a Ten Cent Town (1978)

Country / Roots
Label: Reprise

1. Easy from Now On (3:06)
  2. Two More Bottles of Wine (3:07)
  3. To Daddy (2:47)
  4. My Songbird (3:08)
  5. Leaving Louisiana in the Broad Daylight (4:20)
  6. Defying Gravity (4:14)
  7. I Ain't Leaving Long Like This (4:04)
  8. One Paper Kid (2:57)

met Nelson, Willie

9. Green Rolling Hills (3:37)
  10. Burn That Candle (4:24)
  11. New Cut Road * (4:11)
  12. LaCassine Special * (2:44)
avatar van Kronos
Goed album, zoals de meeste albums van Emmylou Harris.

avatar van Metalhead99
Leuk Country album dat lekker wegluisterd. Ik kan niet hele dagen naar Country luisteren, maar eens in de zoveel tijd eens een plaatje als deze beluisteren vind ik heerlijk. Ik dacht trouwens dat Emmylou Harris nog behoorlijk bekend was in de Country wereld, maar in Nederland blijkbaar niet...

avatar van henk01
Heb dus mijn Emmylou middag.
Ga verder met deze.

Deze is toch wat minder... 3.5*

Ga verder met Roses in the snow

avatar van Madjack71
Dit album heeft een vlot country gevoel over zich zonder teveel te verzanden in hoempapa...het is meer in de richting van het country randje dat de Eagles destijds erin verwerkten. De keuze van de covers is wederom goed gedaan.

avatar van Rinus
Emmylou Harris is een van die 70''er jaren country zangeressen,die ik kan hebben. Veelal wascountry uit die tijd een beetje "jankerig en zeurderig",bijvoorneeld Tammy Wynette, maar deze artieste gaat met haar nummers net niet over dat randje heen. Hier zit ook een beetje southern rock gevoel bij.

De titel van deze cd/lp is ontleend aan een regel uit ‘Easy from now on’. Ook een heel goeie deze cd, maar de 3 voorgangers waren toch net iets beter, vandaar 4 sterren.Op deze cd 2 covers van Jesse Winchester t.w. ‘My songbird’ en ‘Defying gravity’. Ook Rodney Crowell, een jarenlange vriend, leverde 2 songs: ‘Leaving Louisiana in the broad daylight’ en ‘I aint living long like this’. Op de 2 bonustracks duikt Barry Tashian op met zijn accordeon. ‘LaCassine Special’ is echte cajun muziek. Wat me ook opvalt, de bonusnummers bij alle 4 cd's doen niet onder voor de tracks, die de lp's wel haalden. Na deze 4 zeer geslaagde country-rock lp’s/cd’s vond Emmylou het tijd voor wat anders. Ze trouwde met producer Brian Ahern en er werd een meer country & western koers ingezet, anders maar niet beter. Gelukkig was dat maar een kort inzinkingetje.

avatar van Twinpeaks
Ietwat minder, maar nog steeds meer dan goed. Mooie titel ook. Alsmede de hoes. En dan de foto op de achterkant. Mysterieus , sexy en toch veel aan de verbeelding overlatend. Muzikaal ietwat uitbundiger , maar zeker niet slechter. Ik ben dol op vrouwenstemmen , maar Emmylou begint toch wel een van mijn favorieten te worden. Ze klinkt altijd oprecht en raakt mij steeds weer. 4 sterren voor deze.